Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/117
Title: | Підвищення якості навчального процесу засобами ІКТ |
Other Titles: | Повышение качества учебного процесса средствами ИКТ Improvement of educational process quality using ICT |
Authors: | Лобода, Вікторія Володимирівна Лобода, Виктория Владимировна Loboda, Viktoriіa Vladimirovna |
Keywords: | інформаційні технології информационные технологии information technologies інформатизація информатизация informatization мультимедійний урок мультимедийный урок multimedia class медіаграмотність медиаграмотность media literacy |
Issue Year: | 2012 |
Publisher: | Електронне наукове фахове видання "Інформаційні технології і засоби навчання" |
Citation: | Лобода В. В. Підвищення якості навчального процесу засобам ІКТ [Електронний ресурс] / В.В. Лобода // Інформаційні технології і засоби навчання. – 2012. – №4 (30). – Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/671/518. (дата звернення 19.12.2016 р.). – Назва з екрана. |
Abstract: | Актуальність матеріалу, викладеного в статті, обумовлена інтенсивністю і глибиною інформатизації всіх інститутів суспільства. У статті розглядається проблема інформатизації освіти, упровадження комп'ютерних технологій у навчально-виховний процес і модернізації навчання учнів сучасними засобами комп’ютерно-орієнтовного навчального середовища. Розкривається психологічний аспект застосування інформаційних технологій в освіті. Надається інформація щодо місця ІКТ у змісті шкільної освіти і їх впливу на освітній процес взагалі. Відзначається системний підхід щодо інтеграції ІКТ в навчально-виховний процес з метою підвищення результативності вивчення предметів. Актуальность материала, изложенного в статье, обусловлена интенсивностью и глубиной информатизации всех институтов общества. В статье поднимается проблема информатизации образования, внедрения компьютерных технологий в учебно-воспитательный процесс и модернизации обучения учащихся современными средствами компьютерно-ориентированной учебной среды. Раскрывается психологический аспект применения информационных технологий в образовании. Предоставляется информация относительно места ИКТ в школьном образовании и их влияния на образовательный процесс в целом. Отмечается системный подход к интеграции ИКТ в учебно-воспитательный процесс, с целью повышения результативности изучения предметов. Actuality of the material presented in the paper is conditioned by the intensity and the depth of informatization of all social institutes. The paper discusses the problem of informatization of education, implementation of computer technologies in educational and instructional process, and modernization of student education process with contemporary facilities of computer-oriented learning environment. The psychological aspect of implementation of information technologies in education is explored. It is presented the information about the place of ICT in secondary school education, as well as its influence on the educational process in general is discussed. It is proposed the systematic approach to the integration of ICT into the educational process aiming to increase the subject learning efficiency. |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/117 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Loboda_Еducational_Process_ ICT.pdf | 146.93 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.