Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/223
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorПодліняєва, Оксана Олександрівна-
dc.contributor.authorПодлиняева, Оксана Александровна-
dc.contributor.authorPodlinyayeva, Oksana Oleksandrivna-
dc.contributor.authorКузьменко, Василь Васильович-
dc.contributor.authorКузьменко, Василий Васильевич-
dc.contributor.authorKusmenko, Vasil Vasilyovich-
dc.date.accessioned2021-03-15T11:03:27Z-
dc.date.available2021-03-15T11:03:27Z-
dc.date.issued2017-
dc.identifier.citationПодліняєва О.О., Кузьменко В.В. Інформаційно-комунікаційна компетентність як складова загальної професійної компетентності педагога. Педагогічний альманах. КВНЗ ХАНО, 2017. № 36. С. 110–116.uk_UK
dc.identifier.urihttp://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/223-
dc.description.abstractСтаттю присвячено узагальненому огляду теоретичних досліджень проблеми професійної компетентності педагога та розроблення й використання інформаційних технологій, орієнтованих на реалізацію цілей навчання і виховання в умовах інформатизації системи освіти. Акцентовано, що розвиток професійної компетентності вчителя передбачає формування цілого комплексу інших професійних компетентностей. Зроблено спробу визначити взаємозв’язок і співвідношення понять «професійна компетентність», «складові професійно-педагогічної компетентності», «професіоналізм» і «компетентність», «інформаційно-комунікаційна компетентність». Статья посвящена общему обзору теоретических исследований проблемы профессиональной компетентности педагога, а также разработки и использования информационных технологий, которые ориентированы на реализацию целей обучения и воспитания в условиях информатизации системы образования. Акцентировано, что развитие профессиональной компетентности учителя предусматривает формирование целого комплекса других профессиональных компетентностей. Сделана попутка определения взаимосвязи и соотношения понятий «профессиональная компетентность», «составляющие профессионально-педагогической компетентности», «профессионализм» и «компетентность», «информационно-коммуникационная компетентность». The article is devoted to the general review of theoretical researches of the problem of teacher's professional competence in the conditions of informatization of the education system. The article attempts to determine the relationship between the concepts of professional competence»; «Components of vocational and pedagogical competence»; «Professionalism» and «competence»; the notion of «information and communication competence». The paper addresses the problem of involvement in teachers education, we investigate the characteristics of their readiness to accept innovation and information community technologies using in professional work, analyzed the possibility of post-graduate education to create conditions to the formation and motivate teachers to implement it. Creating ideal conditions to the teacher as a matter of adaptation is only possible when it takes innovation of information. Successful mastering of information community technologies by the teacher depends on understanding it as how and whether all possible or necessary to adapted. Information community technologies should be seen as both innovative and relatively conventional technology, it depends on where and in what order it is used. Information culture of any specialist should be considered as the ability to use information technology to achieve their development, readiness to accept new information. Creating conditions of increasing teachers motivation is considered on using information community technologies in their professional activity is an important task for the state education authorities, and for the system of postgraduate education.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherКВНЗ «Харківська академія неперервної освіти»uk_UK
dc.subjectКомпетентнісний підхідuk_UK
dc.subjectКомпетентностный подходuk_UK
dc.subjectСompetence approachuk_UK
dc.subjectПрофесійна компетентністьuk_UK
dc.subjectПрофессиональная компетентностьuk_UK
dc.subjectРrofessional competenceuk_UK
dc.subjectІнформаційно-комунікаційна компетентністьuk_UK
dc.subjectИнформационно-коммуникационная компетентностьuk_UK
dc.subjectІnformation and communication skillsuk_UK
dc.subjectІнформаційно-комунікаційні технологіїuk_UK
dc.subjectИнформационно-коммуникационные технологииuk_UK
dc.subjectІnformation and communication technologiesuk_UK
dc.subjectСистема післядипломної освітиuk_UK
dc.subjectСистема последипломного образованияuk_UK
dc.subjectSystem of postgraduate educationuk_UK
dc.titleІнформаційно-комунікаційна компетентність як складова загальної професійної компетентності педагогаuk_UK
dc.title.alternativeИнформационно-коммуникационная компетентность как составляющая общей профессиональной компетентности педагогаuk_UK
dc.title.alternativeInformation and communication skills as a part of general and professional teacher’s competenceuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Кафедра освітніх та інформаційних технологій

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Podlinyayeva_Information_And_Skills.pdf649.84 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.