Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/256
Title: | Модель взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків |
Other Titles: | Модель взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков Model of interaction of secondary and out-of-school educational institutions in aesthetic education of teenagers |
Authors: | Сєрих, Лариса Володимирівна Серых, Лариса Владимировна Sierykh, Larisa Volodymyrivna |
Keywords: | естетичне виховання эстетическое воспитание aesthetic education загальноосвітні навчальні заклади общеобразовательные учебные заведения of schools позашкільні навчальні заклади внешкольные учебные заведения out-of-school educational institutions взаємодія взаимодействие interaction підлітки подростки teenager |
Issue Year: | 2018 |
Publisher: | м. Київ |
Citation: | Сєрих Л. В. Модель взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Science Rise: Pedagogical Education. Київ. № 3 (23). 2018. С. 41–45. |
Abstract: | Стаття присвячена розкриттю деяких аспектів побудови моделі взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Показаний вплив методів та форм роботи на розв’язання кола питань естетичного виховання підлітків, їх роботу в групах для вирішення естетичних завдань. Структура взаємодії побудована відповідно до мезорівня та мікрорівня, які є активними і ми можемо на них впливати. До мезорівня включаємо: педагогічний колектив, вчителів або керівників гуртків, психологічний супровід, за допомогою якого здійснюється навчально-виховний процес. Статья посвящена раскрытию некоторых аспектов построения модели взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков. Показано влияние методов и форм работы на решение круга вопросов эстетического воспитания подростков, их работу в группах для решения эстетических задач. Структура взаимодействия построена в соответствии с мезоуровня и микроуровня, которые являются активными и мы можем на них влиять. К мезоуровня включаем: педагогический коллектив, учителей или руководителей кружков, психологическое сопровождение, с помощью которого осуществляется учебно-воспитательный процесс. One of the most important tasks of education is to prepare the child for successful self-realization in life. The modern pupils today are focused on getting a certain amount of knowledge, so school is in need of fundamental reform. In the development of model of interaction of secondary and out-of-schools education in the aesthetic education of teenagers in the foreground personality is teacher. In our understanding of the basis for the development of the methodical providing of interaction of secondary and out-of-schools education in the aesthetic education of adolescents depends on the ability of a teacher to transform the inclinations and abilities of the pupils. The teacher understands, assumes and uses the age and psychological characteristics of teenagers. Every teacher knows the classification of basic personality traits and can influence their formation. |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/256 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sierykh_Sumy_Model_Of_Interaction.pdf | 354.25 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.