Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/292
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сєрих, Лариса Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Серых, Лариса Владимировна | - |
dc.contributor.author | Sierykh, Larisa Volodymyrivna | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-20T05:36:58Z | - |
dc.date.available | 2021-07-20T05:36:58Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Sierykh L. V. Анализ результатов исследования взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков. International Journal of Innovative Technologies in Social Science. RS Global Sp. z O.O. 2020. 7 (28). URL : https://doi.org/10.31435/ rsglobal_ijitss/30122020/7287. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/292 | - |
dc.description.abstract | У статті розкрито основні результати наукового дослідження впровадження системи взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків. Методи діагностування естетичного виховання учнів на етапах констатувального та формувального етапів дослідження, які було використано під час експерименти підтвердили необхідність та правильність одержаних висновків. Окреслена головна мета підвищення естетичної вихованості підлітків – інтеграція реально існуючої системи й нових форм взаємодії, івент-технології в сфері освіти як технології вражень і складової системи соціально-педагогічної діяльності в закладах освіти, методів взаємодії, прийомів естетичного виховання, що націлює підлітків на творчу діяльність, сприяє акмеуспіху, творчій самореалізації підлітків. В статье раскрыты основные результаты научного исследования внедрения системы взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков. Методы диагностирования эстетического воспитания учащихся на этапах констатирующего и формирующего этапов исследования, которые были использованы при эксперименты подтвердили необходимость и правильность полученных выводов. The article reveals the main results of scientific research on the implementation of the system of interaction of general secondary and out-of-school education institutions in the aesthetic education of adolescents. Methods of diagnosing the aesthetic education of students at the stages of the ascertaining and formative stages of the study, which were used during the experiments, confirmed the need and correctness of the conclusions. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | RS Global Sp. z O.O. | uk_UK |
dc.subject | естетичне виховання | uk_UK |
dc.subject | эстетическое воспитание | uk_UK |
dc.subject | aesthetic education | uk_UK |
dc.subject | загальноосвітні навчальні заклади | uk_UK |
dc.subject | общеобразовательные учебные заведения | uk_UK |
dc.subject | of schools | uk_UK |
dc.subject | позашкільні навчальні заклади | uk_UK |
dc.subject | внешкольные учебные заведения | uk_UK |
dc.subject | out-of-school educational institutions | uk_UK |
dc.subject | взаємодія | uk_UK |
dc.subject | взаимодействие | uk_UK |
dc.subject | interaction | uk_UK |
dc.subject | підлітки | uk_UK |
dc.subject | подростки | uk_UK |
dc.subject | teenager | uk_UK |
dc.title | Анализ результатов исследования взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков | uk_UK |
dc.title.alternative | Анализ результатов исследования взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков | uk_UK |
dc.title.alternative | Analysis of the results of the study of the interaction of general secondary and out-of-school education institutions in the aesthetic education of teenagers | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sierykh_Sumy_Analysis_Of_The_Results.pdf | 1.3 MB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.