Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/311
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Sierykh, Larisa Volodymyrivna | - |
dc.contributor.author | Сєрих, Лариса Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Серых, Лариса Владимировна | - |
dc.contributor.author | Agnieszka, Kamtoh | - |
dc.contributor.author | Агнешка, Камтох | - |
dc.contributor.author | Агнешка, Камтох | - |
dc.date.accessioned | 2021-07-23T05:56:03Z | - |
dc.date.available | 2021-07-23T05:56:03Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Sierykh L. V. & Agnieszka Psychological and pedagogical features of teenagers in the context of aesthetic education. PNAP. Scientific Journal of Polonia University Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej. 40 (3). P. 164–171. URL : http://pnap.ap.edu.pl/index.php/pnap/issue/view/47/31 | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/311 | - |
dc.description.abstract | The aim of this paper is to prove: to determine the main periods of individual mental development of the individual and their criteria, which include characteristic for each age social situation of development, leading activities in its relationship with other activities. In our study – this is an aesthetic activity provided by effective aesthetic education of teenagers. Метою даної роботи є довести: визначити основні періоди індивідуального психічного розвитку особистості та їх критерії, які включають характерну для кожного віку соціальну ситуацію розвитку, провідну діяльність у її взаємозв'язку з іншими видами діяльності. У нашому дослідженні – це естетична діяльність, що забезпечується ефективним естетичним вихованням підлітків. Целью данной статьи является доказать: определить основные периоды индивидуального психического развития личности и их критерии, которые включают характерную для каждого возраста социальную ситуацию развития, ведущую деятельность в ее взаимосвязи с другими видами деятельности. В нашем исследовании – это эстетическая деятельность, обеспечиваемая эффективным эстетическим воспитанием подростков. | uk_UK |
dc.language.iso | en | uk_UK |
dc.publisher | PNAP. Scientific Journal of Polonia University Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej | uk_UK |
dc.subject | aesthetic education | uk_UK |
dc.subject | естетичне виховання | uk_UK |
dc.subject | эстетическое воспитание | uk_UK |
dc.subject | psychological and pedagogical features | uk_UK |
dc.subject | психолого-педагогічні особливості | uk_UK |
dc.subject | психолого-педагогические особенности | uk_UK |
dc.subject | interaction | uk_UK |
dc.subject | взаємодія | uk_UK |
dc.subject | взаимодействие | uk_UK |
dc.subject | teenagers | uk_UK |
dc.subject | підлітки | uk_UK |
dc.subject | подростки | uk_UK |
dc.title | Psychological and pedagogical features of teenagers in the context of aesthetic education | uk_UK |
dc.title.alternative | Психолого-педагогічні особливості підлітків у контексті естетичного виховання | uk_UK |
dc.title.alternative | Психолого-педагогические особенности подростков в контексте эстетического воспитания | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sierykh_Agnieszka_Sumy_Psychological_And_Pedagogical_Features_Of_Teenagers.pdf | 609.5 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.