Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/314
Title: Social Status of a Teacher in Ancient Rome
Other Titles: Соціальний статус учителя Давнього Риму
Социальный статус учителя Древнего Рима
Authors: Кудінов, Дмитро Валерійович
Кудинов, Дмитрий Валерьевич
Kudinov, Dmytro Valeriovych
Лебідь, Андрій
Лебедь, Андрей
Lebid, Andrii
Терес, Наталія
Терес, Наталья
Teres, Natalia
Шевченко, Наталья
Шевченко, Наталья
Shevchenko, Natal`ya
Keywords: ludi magister
люді магістр
люди магистр
grammarian
граматик
грамматик
Ancient Rome
Давній Рим
Древний Рим
the Principate
принципат
принципат
Issue Year: 2021
Publisher: Academic Publishing House Researcher
Citation: Kudinov D. V., Lebid A. E., Teres N. V., Shevchenko N. A. Social Status of a Teacher in Ancient Rome. European Journal of Contemporary Education. 2021. № 10(1). P. 231–245.
Abstract: The source base of the study consists of literary works of fiction and publicistic genre, letters of the Republic citizens and subjects of ancient Roman emperors, who bear witness of the attitude of contemporaries to the profession of a teacher, determine its prestige and social significance. Основу джерельної бази дослідження складають художні та публіцистичні твори, листи громадян Республіки та підданих давньоримських імператорів, які засвідчують ставлення сучасників до фаху вчителя, визначають його престижність і суспільну значущість. Сердцевину базы источников составляют художественные и публицистические произведения, письма граждан Республики и подданных римских императоров, свидетельствующие об отношении современников к профессии учителя, определяют ее престижность и общественное значение.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/314
Appears in Collections:Кафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Kudinov_Lebid_Teres_Shevchenko_Social_Status.pdf465.85 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.