Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/388
Title: Фізична економія як монолітна платформа національної безпеки та освітньої системи України
Other Titles: Physical Economy as a Monolithic Platform of National Security and the Educational System of Ukraine
Authors: Мазуренко, Володимир Олексійович
Mazyrenko, Volodymyr Oleksiyovych
Логвиненко, Юлія Володимирівна
Logvynenko, Yuliia Volodymyrivna
Keywords: безпека
-
safety
В. Вернадський
-
V. Vernadskyi
Нова українська школа
-
New Ukrainian School
освіта
-
education
С. Подолинський
-
S. Podolinskyi
М. Руденко
-
M. Rudenko
фізична економія
-
Physical Economy
Issue Year: 2022
Publisher: Полтавська академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського, Україна
Citation: Мазуренко В. О., Логвиненко Ю. В. Фізична економія як монолітна платформа національної безпеки та освітньої системи України. Імідж сучасного педагога. 2022. № 4. С. 22-26.
Abstract: Освітній процес у відповідності до Концепції Нової української школи спрямований на формування життєвих компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти, тому включення до програм різних рівнів підготовки відкриттів та гіпотез українських учених дозволить закласти міцний базис якісної освіти, особливо її соціально гуманітарного складника, та сформувати дієве громадянське суспільство, яке першочергово перейматиметься захистом державних інтересів і сприятиме забезпеченню державної безпеки усіх рівнів. Репрезентовано основні ідеї представників української школи фізичної економії (С. Подолинського, В. Вернадського та М. Руденка), яка не має аналогів у світовій науці й, пропонуючи нову філософію та сенс життя, дозволяє сформувати нову національну свідомість. The educational process, in accordance with the Concept of New Ukrainian School, is aimed at the formation of life competencies and cross-cutting skills of education applicants, therefore, the inclusion of the discoveries and hypotheses of Ukrainian scientists in the programs of various levels of training will allow to lay a solid basis for quality education, especially its social and humanitarian component, and to form an effective civil society, which will primarily be concerned with the protection of state interests and will contribute to ensuring state security at all levels. The main ideas of representatives of the Ukrainian school of Physical Economy – S. Podolyns’kyi, V. Vernads’kyi and M. Rudenko are given. The founder of the Ukrainian school of Physical Economy, S. Podolyns’kyi stood at the origins of the scientific paradigm of the end of the 19th century – energetism and pointed out the vulnerability of the second law of thermodynamics. The most important achievement of S. Podolyns’kyi is his search for alternative sources of energy for the mankind development.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/388
Appears in Collections:Кафедра соціально-гуманітарної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Випуск-4-2022.pdf4.8 MBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.