Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/445
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Klochko, Oksana | - |
dc.contributor.author | Клочко, Оксана | - |
dc.contributor.author | Pohoda, Olena | - |
dc.contributor.author | Погода, Олена | - |
dc.contributor.author | Rybalko, Petro | - |
dc.contributor.author | Рибалко, Петро | - |
dc.contributor.author | Kravchenko, Anatoly | - |
dc.contributor.author | Кравченко, Анатолій | - |
dc.contributor.author | Tytovych, Andrii | - |
dc.contributor.author | Титович, Андрій | - |
dc.contributor.author | Kondratenko, Viktoriia | - |
dc.contributor.author | Кондратенко, Вікторія | - |
dc.date.accessioned | 2023-12-04T13:41:02Z | - |
dc.date.available | 2023-12-04T13:41:02Z | - |
dc.date.issued | 2022 | - |
dc.identifier.citation | Klochko, O., Pohoda, O., Rybalko, P., Kravchenko, A., Tytovych, A., & Kondratenko, V. (2022). Features of the implementation of inclusive education: The role of the teacher. Revista Eduweb, 16(4), 131-140. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/445 | - |
dc.description | https://revistaeduweb.org/index.php/eduweb/issue/view/36 | uk_UK |
dc.description.abstract | The article analyzes the peculiarities of the professional activity of a teacher in the conditions of an inclusive educational space, in particular, the special training of a teacher as an integral component of this process. Emphasis is placed on the cooperation of teachers in an inclusive educational institution for the socialization of a child with special needs and her preparation for independent life. Стаття присвячена особливостям професійної діяльності педагога в умовах інклюзивного освітнього простору, зокрема мова йде про важливість спеціальної підготовки педагога як невід’ємної складової цього процесу. Акцентовано увагу на співпраці педагогів інклюзивного навчального закладу з метою соціалізації дитини з особливими потребами та її підготовки до самостійного життя. | uk_UK |
dc.language.iso | en | uk_UK |
dc.publisher | Universidad de Carabobo, Venezuela | uk_UK |
dc.subject | inclusion | uk_UK |
dc.subject | інклюзія | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | children with special educational needs | uk_UK |
dc.subject | діти з особливими освітніми потребами | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | inclusive educational environment | uk_UK |
dc.subject | інклюзивне освітнє середовище | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | benefits of an inclusive classroom for children's socialization | uk_UK |
dc.subject | переваги інклюзивного класу для соціалізації дітей | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.title | Features of the implementation of inclusive education: The role of the teacher | uk_UK |
dc.title.alternative | Особливості впровадження інклюзивного навчання: роль педагога | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Клочко_WOS_стаття.pdf | 210.27 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.