Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/107
Title: Специфіка використання інтерактивних технік для психологічної допомоги керівникам освітніх організацій щодо успішного управління педагогічними працівниками в освітніх округах
Other Titles: Специфика использования интерактивных техник для психологической помощи руководителям образовательных организаций успешно осуществлять управление педагогическими работниками в образовательных округах
Some aspects of interactive techniques application in rendering psychological support to heads of educational institutions to successfully manage teaching staff in school districts
Authors: Вознюк, Алла Вікторівна
Вознюк, Алла Викторовна
Voznyuk, Аlla Viktorivna
Keywords: тренінг
тренинг
training
інтерактивні техніка
интерактивные техники
interactive techniques
управління педагогічними працівниками
управления педагогическими работниками
management of teaching staff
керівники освітніх організацій
руководители образователных организаций
heads of educational institutions
освітній округ
образовательный округ
educational district
Issue Year: 2015
Publisher: Інститут психології ім. Г. С. Костюка НАПН України
Citation: Вознюк А. В. Специфіка використання інтерактивних технік для психологічної допомоги керівникам освітніх організацій щодо успішного управління педагогічними працівниками в освітніх округах / А. В. Вознюк // Організаційна психологія. Економічна психологія : науковий журнал / за наук. ред. С. Д. Максименка, Л. М. Карамушки. – 2015. – № 1. – С. 50-60.
Abstract: У статті представлено мету, структуру та тривалість проведення тренінгу «Психологічні особливості управління педагогічними працівниками в освітніх округах». Розкрито особливості використання інтерактивних технік для психологічної допомоги керівникам освітніх організацій щодо успішного управління педагогічними працівниками в освітніх округах. В статье представлены цели, структура и продолжительность тренинга «Психологические особенности управления педагогическими работниками в образовательных округах». Раскрыты особенности использования интерактивных техник для психологической помощи руководителям образовательных организаций успешно осуществлять управление педагогическими работниками в образовательных округах. The article describes the overall design of the training ‘Psychological Characteristics of Teaching Staff Management In School Districts’ based on an innovative approach to the management of teaching staff in educational districts. The training consists of two parts. Part One of the training –‘Psychological Analysis of Teaching Staff Management’ – deals with the nature of teaching staff management and the role of the head manager in this process. Part Two of the training – ‘Psychological Characteristics of The Components of Teaching Staff Management’ – is dedicated to the general features of the teaching staff management. The training consists of introductory, main and final stages, each using interactive techniques. The author analyzes some aspects of interactive techniques application in helping heads of educational organizations to successfully manage teaching staff in school districts. It was shown that the use of a definite sequence of interactive techniques made it possible to create favorable conditions for rendering psychological assistance to heads of educational institutions in solving the problem in question.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/107
Appears in Collections:Кафедра психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Voznyuk_Manage_Teaching_Staff_In_School_Districts.pdf406.31 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.