Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/282
Title: | Нормативно-методичні основи взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків |
Other Titles: | Нормативно-методические основы взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков Normative-methodical bases of interaction of establishments of general secondary and out-of-school education in aesthetic education of teenagers |
Authors: | Сєрих, Лариса Володимирівна Серых, Лариса Владимировна Sierykh, Larisa Volodymyrivna |
Keywords: | нормативно-методичні основи нормативно-методические основы normative-methodical bases заклади загальної середньої освіти общеобразовательные учебные заведения of schools заклади позашкільної освіти внешкольные учебные заведения out-of-school educational institutions взаємодія взаимодействие interaction підлітки подростки teenager |
Issue Year: | 2019 |
Publisher: | Суми: Вид-во Сум ДПУ імені А.С. Макаренка |
Citation: | Сєрих Л. В. Нормативно-методичні основи взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків. Педагогічні науки: теорія, історія, інноваційні технології / голов. ред. А.А. Сбруєва. Суми: Вид-во Сум ДПУ імені А.С. Макаренка, 2019. № 9 (93). С. 108–123. |
Abstract: | У статті розкрито основу концепції взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків. Першим рівнем концепції ю мегарівень, основні структурні елементи якого і розглянуто в статті. До мегарівня концепції належать соціальна складова, система суспільних відносин, демографічна складова, законодавча, нормативна база дослідження, положення, концепції, нормативні та методичні документи, які діють в умовах взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти і прямо та опосередковано впливають на розвиток естетичної вихованості підлітків. В статье раскрыто основу концепции взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков. Первым уровнем концепции является мегауровень, основные структурные элементы которого и рассмотрены в статье. К мегауровню концепции принадлежат социальная, демографическая составляющая, система общественных отношений, законодательная, нормативная база исследования, положения, концепции, нормативные и методические документы, которые действуют в условиях взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования и прямо и косвенно влияет на развитие эстетической воспитанности подростков. The article describes the basis of the concept of interaction between institutions of general secondary and out-of-school education in the aesthetic education of adolescents. The first level of the concept is mega-level, the main structural elements of which are discussed in the article. Concepts include the social component, the system of social relations, the demographic component, the legislative, normative base of research, provisions, concepts, normative and methodological documents, which operate in the conditions of interaction of institutions of general secondary and out-of-school education and directly and indirectly influence development of aesthetic education of teenagers. In the interaction of secondary and out-of-school education in the aesthetic education of teenagers the methodological basis is integration of knowledge in the field of aesthetics, pedagogy, ethics, psychology, theories of aesthetic education. |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/282 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sierykh_Sumy_Normative_Methodical_Bases.pdf | 1.17 MB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.