Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/288
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСєрих, Лариса Володимирівна-
dc.contributor.authorСерых, Лариса Владимировна-
dc.contributor.authorSierykh, Larisa Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2021-07-20T05:06:54Z-
dc.date.available2021-07-20T05:06:54Z-
dc.date.issued2020-
dc.identifier.citationСєрих Л. В. Естетичне виховання підлітків: психолого-педагогічний аспект. Science and Education a New Dimension: Pedagogy and Psychology. Budapest, 2020. VIII (95). Issue 239. 2020 Nov. (52–56). URL :: https://doi.org/10.31174/SEND-PP2020-239VIII95.uk_UK
dc.identifier.urihttp://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/288-
dc.description.abstractУ статті розглянуто психолого-педагогічні особливості підлітків в естетичному вихованні. Відображено їх дію у взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти. Визначено основні періоди індивідуального психічного розвитку особистості та їх критерії, які включають характерну для кожного віку соціальну ситуацію розвитку, провідну діяльність у її співвідношенні з іншими видами діяльності. В статье рассмотрены психолого-педагогические особенности подростков в эстетическом воспитании. Отражено их действие во взаимодействии учреждений общего среднего и внешкольного образования. Определены основные периоды индивидуального психического развития личности и их критерии. Подано эстетическую деятельность подростков, которая обеспечивается эффективным эстетическим воспитанием, мотивы эстетической деятельности подростков стают более осознанными, переживаются подростками полнее и глубже. Социализация при этом происходит без особых проблем. Создана ситуация акмеуспеха, которая в условиях эффективной эстетической деятельности обеспечивает эстетическую воспитанность подростков. The article considers the psychological and pedagogical features of teenagers in aesthetic education. Their action in the interaction of general secondary and out-of-school education institutions is reflected. The main periods of individual mental development of personality and their criteria are determined. The aesthetic activity of teenagers is given, which is provided by effective aesthetic education. The motives of the aesthetic activity of teenagers are more conscious, experienced by adolescents more fully and deeply. Socialization occurs without any problems. We create a situation of acme success, which under the conditions of effective aesthetic activity provides aesthetic education of teenagers.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherBudapestuk_UK
dc.subjectестетичне вихованняuk_UK
dc.subjectэстетическое воспитаниеuk_UK
dc.subjectaesthetic educationuk_UK
dc.subjectзагальноосвітні навчальні закладиuk_UK
dc.subjectобщеобразовательные учебные заведенияuk_UK
dc.subjectof schoolsuk_UK
dc.subjectпозашкільні навчальні закладиuk_UK
dc.subjectвнешкольные учебные заведенияuk_UK
dc.subjectout-of-school educational institutionsuk_UK
dc.subjectвзаємодіяuk_UK
dc.subjectвзаимодействиеuk_UK
dc.subjectinteractionuk_UK
dc.subjectпідліткиuk_UK
dc.subjectподросткиuk_UK
dc.subjectteenageruk_UK
dc.titleЕстетичне виховання підлітків: психолого-педагогічний аспектuk_UK
dc.title.alternativeЭстетическое воспитание подростков: психолого-педагогический аспектuk_UK
dc.title.alternativeAesthetic education of teenagers: psychological and pedagogical aspectuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_Sumy_ Psychologica_And_Pedagogical_Aspect_Aesthetic_Educational.pdf587.09 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.