Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/297
Title: | Реалізація суб’єктно-діяльнісного підходу в естетичному вихованні підлітків в контексті взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти |
Other Titles: | Реализация субъектно-деятельностного подхода в эстетическом воспитании подростков в контексте взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования Implementation of the subject-activity approach in the aesthetic education of adolescents in the context of the interaction of general secondary and out-of-school education |
Authors: | Сєрих, Лариса Володимирівна Серых, Лариса Владимировна Sierykh, Larisa Volodymyrivna |
Keywords: | суб’єктно-діяльнісний підхід субъектно-деятельностный подход the subject-activity approach заклади загальної середньої освіти общеобразовательные учебные заведения of schools заклади позашкільної освіти внешкольные учебные заведения out-of-school educational institutions взаємодія взаимодействие interaction підлітки подростки teenager |
Issue Year: | 2020 |
Publisher: | Торонто : Канада |
Citation: | Сєрих Л. В. Реалізація суб’єктно-діяльнісного підходу в естетичному вихованні підлітків в контексті взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти. World science: problems, prospects and innovations: матер. міжн. наук.-практ. конф. (Toronto, Canada 25-27 November 2020). Торонто : Канада, 2020. P. 909–913. |
Abstract: | У статті розкрито суб’єктно-діяльнісний підхід в естетичному вихованні підлітків, один із ряду визначених підходів, зокрема таких як аксіологічний, компетентнісний, особистісно зорієнтований, аналіз якого дозволяє повною мірою реалізувати його основи у взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти. В статье раскрыто субъектно-деятельностный подход в эстетическом воспитании подростков, один из ряда определенных подходов, в частности таких как аксиологический, компетентностный, личностно ориентированный, анализ которого позволяет в полной мере реализовать его основания в взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования. The article reveals the subject-activity approach in the aesthetic education of teenagers, one of a number of defined approaches, such as axiological, competence, personality-oriented, the analysis of which allows to fully implement its basics in the interaction of general secondary and extracurricular education. |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/297 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sierykh_Sumy_Subject_Activity_Approach.pdf | 346.8 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.