Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/297
Title: Реалізація суб’єктно-діяльнісного підходу в естетичному вихованні підлітків в контексті взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти
Other Titles: Реализация субъектно-деятельностного подхода в эстетическом воспитании подростков в контексте взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования
Implementation of the subject-activity approach in the aesthetic education of adolescents in the context of the interaction of general secondary and out-of-school education
Authors: Сєрих, Лариса Володимирівна
Серых, Лариса Владимировна
Sierykh, Larisa Volodymyrivna
Keywords: суб’єктно-діяльнісний підхід
субъектно-деятельностный подход
the subject-activity approach
заклади загальної середньої освіти
общеобразовательные учебные заведения
of schools
заклади позашкільної освіти
внешкольные учебные заведения
out-of-school educational institutions
взаємодія
взаимодействие
interaction
підлітки
подростки
teenager
Issue Year: 2020
Publisher: Торонто : Канада
Citation: Сєрих Л. В. Реалізація суб’єктно-діяльнісного підходу в естетичному вихованні підлітків в контексті взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти. World science: problems, prospects and innovations: матер. міжн. наук.-практ. конф. (Toronto, Canada 25-27 November 2020). Торонто : Канада, 2020. P. 909–913.
Abstract: У статті розкрито суб’єктно-діяльнісний підхід в естетичному вихованні підлітків, один із ряду визначених підходів, зокрема таких як аксіологічний, компетентнісний, особистісно зорієнтований, аналіз якого дозволяє повною мірою реалізувати його основи у взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти. В статье раскрыто субъектно-деятельностный подход в эстетическом воспитании подростков, один из ряда определенных подходов, в частности таких как аксиологический, компетентностный, личностно ориентированный, анализ которого позволяет в полной мере реализовать его основания в взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования. The article reveals the subject-activity approach in the aesthetic education of teenagers, one of a number of defined approaches, such as axiological, competence, personality-oriented, the analysis of which allows to fully implement its basics in the interaction of general secondary and extracurricular education.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/297
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_Sumy_Subject_Activity_Approach.pdf346.8 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.