Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/298
Title: Взаємодія закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків: суб’єкти інноваційної естетичної діяльності
Other Titles: Взаимодействие учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков: субъекты инновационной эстетической деятельности
Interaction of general secondary and out-of-schools education in aesthetic education of teenagers: subjects of innovative aesthetic activity
Authors: Сєрих, Лариса Володимирівна
Серых, Лариса Владимировна
Sierykh, Larisa Volodymyrivna
Keywords: естетичне виховання
эстетическое воспитание
aesthetic education
загальноосвітні навчальні заклади
общеобразовательные учебные заведения
of schools
позашкільні навчальні заклади
внешкольные учебные заведения
out-of-school educational institutions
взаємодія
взаимодействие
interaction
підлітки
подростки
teenager
Issue Year: 2020
Publisher: Riga, Latvia: «Baltija Publishing»
Citation: Сєрих Л. В. Взаємодія закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків: суб’єкти інноваційної естетичної діяльності. Integration of traditional and innovation processes of development of modern science : колективна монографія. Riga, Latvia : «Baltija Publishing», 2020. P. 97–118.
Abstract: У статті описано основи концепції взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків. Перший рівень концепції - це мегарівень, основні структурні елементи якого обговорюються в статті. Поняття включають соціальну складову, систему соціальних відносин, демографічну складову, законодавчу, нормативну базу досліджень, положення, концепції, нормативно-методичні документи, які діють в умовах взаємодії установ загального середнього та вищого рівня. шкільної освіти та прямо та опосередковано впливають на розвиток естетичного виховання підлітків. В статье раскрыты основы концепции взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков. Первый уровень концепции – это мегауровень, основные структурные элементы которого рассматриваются в статье. Понятия включают социальную составляющую, систему социальных отношений, демографическую составляющую, законодательную, нормативную базу исследования, положения, концепции, нормативные и методические документы, которые действуют в условиях взаимодействия институтов общего среднего и внешнего образования. школьного образования и прямо и косвенно влияют на развитие эстетического воспитания подростков. The article describes the basis of the concept of interaction between institutions of general secondary and extracurricular education in the aesthetic education of adolescents. The first level of the concept is the mega-level, the main structural elements of which are discussed in the article. Concepts include the social component, the system of social relations, the demographic component, the legislative, normative base of research, provisions, concepts, normative and methodological documents, which operate in the conditions of interaction of institutions of general secondary and of the out-of-school education and directly and indirectly influence the development of aesthetic education of teenagers.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/298
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_Sumy_Subjects_Of_Innovative_Aesthetic_Activity.pdf1.67 MBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.