Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/311
Title: Psychological and pedagogical features of teenagers in the context of aesthetic education
Other Titles: Психолого-педагогічні особливості підлітків у контексті естетичного виховання
Психолого-педагогические особенности подростков в контексте эстетического воспитания
Authors: Sierykh, Larisa Volodymyrivna
Сєрих, Лариса Володимирівна
Серых, Лариса Владимировна
Agnieszka, Kamtoh
Агнешка, Камтох
Агнешка, Камтох
Keywords: aesthetic education
естетичне виховання
эстетическое воспитание
psychological and pedagogical features
психолого-педагогічні особливості
психолого-педагогические особенности
interaction
взаємодія
взаимодействие
teenagers
підлітки
подростки
Issue Year: 2020
Publisher: PNAP. Scientific Journal of Polonia University Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej
Citation: Sierykh L. V. & Agnieszka Psychological and pedagogical features of teenagers in the context of aesthetic education. PNAP. Scientific Journal of Polonia University Periodyk Naukowy Akademii Polonijnej. 40 (3). P. 164–171. URL : http://pnap.ap.edu.pl/index.php/pnap/issue/view/47/31
Abstract: The aim of this paper is to prove: to determine the main periods of individual mental development of the individual and their criteria, which include characteristic for each age social situation of development, leading activities in its relationship with other activities. In our study – this is an aesthetic activity provided by effective aesthetic education of teenagers. Метою даної роботи є довести: визначити основні періоди індивідуального психічного розвитку особистості та їх критерії, які включають характерну для кожного віку соціальну ситуацію розвитку, провідну діяльність у її взаємозв'язку з іншими видами діяльності. У нашому дослідженні – це естетична діяльність, що забезпечується ефективним естетичним вихованням підлітків. Целью данной статьи является доказать: определить основные периоды индивидуального психического развития личности и их критерии, которые включают характерную для каждого возраста социальную ситуацию развития, ведущую деятельность в ее взаимосвязи с другими видами деятельности. В нашем исследовании – это эстетическая деятельность, обеспечиваемая эффективным эстетическим воспитанием подростков.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/311
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_Agnieszka_Sumy_Psychological_And_Pedagogical_Features_Of_Teenagers.pdf609.5 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.