Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/317
Title: | Технологія взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків |
Other Titles: | Технология взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков Technology of cooperation of general and out-of-school educational establishments are in aesthetic education of teenagers |
Authors: | Сєрих, Лариса Володимирівна Серых, Лариса Владимировна Sierykh, Larisa Volodymyrivna |
Keywords: | загальноосвітні навчальні заклади общеобразовательные учебные заведения general education естетичне виховання эстетическое воспитание aesthetic education позашкільні навчальні заклади внешкольные учебные заведения out-of-school educational institutions взаємодія взаимодействие interaction підлітки подростки teenagers |
Issue Year: | 2014 |
Publisher: | Київ : ТОВ «Вид. підпр. «Едельвейс» |
Citation: | Сєрих Л. В. Технологія взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Педагогічний процес: теорія і практика : зб. наук. Праць. / [ред. колегія : С. Сисоєва, Г. Балл, О. Безпалько [та ін.]. Київ : ТОВ «Вид. підпр. «Едельвейс», 2014. Вип. 3 (14). С. 87–92. URL : http://pptp.kubg.edu. ua/numbers/39-arkhiv-nomeriv-2014-roku/122-3-2014-roku. html. |
Abstract: | У статті розкриті характер, зміст та сутність взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів. Зроблена спроба визначити основні аспекти, ключові структурні компоненти взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Визначена концепція дослідження. Взаємодія загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів розглядається в єдності чотирьох рівнів: мегарівні, макрорівні, мезорівні, мікрорівні. Доведена ефективність діє концепції даної взаємодії. В статье раскрыты характер, содержание и суть взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений. Сделана попытка определить основные аспекты, ключевые структурные компоненты взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков. Определена концепция исследования. Взаимодействие общеобразовательных и внешкольных учебных заведений рассматривается как единство четырех уровней: мегауровня, макроуровня, мезоуровня, микроуровня. Доказана эффективность действия данной концепции. In article character, the contents and an essence of interaction of general education and out-of-school educational institutions are opened. Attempt to define the main aspects, key structural components of interaction of general education and out-of-school educational institutions in esthetic education of teenagers are made. The article deals with the essence of interaction. Examines the interaction as interpersonal community which provides interrelation with different people. Studied signs of joint activities. However, this characteristic of pedagogic interaction as a phenomenon, which contains contact in the dyad. Interaction it is proposed to consider two types of joint action and rivalry. This classification is dichotomy classification of the types of interaction, and the other focuses on the number of entities participating in the interaction. Thus, examines the interaction between groups, between the individual and the group, between two personalities. In the context of non-formal education is considered social interaction, in a simplistic way such communication is invited to see the scheme: «I – the social situation of a symbolic interpretation of the situation is the other person, person». |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/317 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sierykh_Aesthetic_Education_Interaction_Teenagers.pdf | 1.41 MB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.