Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/323
Title: | Перспективи запровадження багатовекторної моделі взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків |
Other Titles: | Перспективы внедрения многовекторной модели взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков Prospects for implementing multi-model interactions of school and out-of-school educational institutions education in the aesthetic education of adolescents |
Authors: | Сєрих, Лариса Володимирівна Серых, Лариса Владимировна Sierykh, Larisa Volodymyrivna |
Keywords: | модель модель the model перспективи запровадження перспективы внедрения prospects for implementing естетичне виховання эстетическое воспитание aesthetic education загальноосвітні навчальні заклади общеобразовательные учебные заведения of schools позашкільні навчальні заклади внешкольные учебные заведения out-of-school educational institutions |
Issue Year: | 2015 |
Publisher: | Ялта: РИО ГПА |
Citation: | Сєрих Л. В. Перспективи запровадження багатовекторної моделі взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Проблемы современного педагогического образования. Сер.: Педагогика и психология : сб. статей / ред. коллегия: О.В. Глузман, М.Я. Игнатенко, В.С. Заслуженюк [и др.]. Ялта : РИО ГПА, 2015. Вып. 47. Ч. 5. С. 184–192. |
Abstract: | Стаття присвячена аналізу результатів дослідної роботи, розкриттю деяких перспектив запровадження багатовекторної моделі взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Показана робота, що проводилася відповідно до висунутої нами гіпотези. Дослідницькою роботою нами були охоплені експериментальні та контрольні групи. Зроблене узагальнення про те, що впровадження моделі сприяло закріпленню й розширенню знань і навичок, придбаних на уроках естетичного циклу, у позаурочний час на заняттях гуртків, у ході позаурочної творчої діяльності. Основний акцент робився на ПНЗ, оскільки уроки мають обмежений характер, регламентований державним стандартом, програмами. Статья посвящена анализу результатов исследовательской работы, раскрытию некоторых перспектив внедрения многовекторной модели взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков. Показана работа, которая проводилась в соответствии с выдвинутой нами гипотезы. Исследовательской работой нами были охвачены экспериментальные и контрольные группы. Сделано обобщение о том, что внедрение модели способствовало закреплению и расширению знаний и навыков, приобретенных на уроках эстетического цикла, во внеурочное время на занятиях кружков, в ходе внеурочной деятельности. Основной акцент делался на внешкольную работу, поскольку уроки имеют ограниченный характер, регламентированный государственным стандартом. The paper analyzes the results of research; reveal some prospects of introducing multi-model interactions and secondary-school education in the aesthetic education of teenagers. The work, carried out in accordance with our hypothesis put forward by introducing multi-model interactions and secondary-school education in the aesthetic education of teenagers. The research work we have covered the experimental and control groups. Made generalization that the implementation of the model contributed to the consolidation and expansion of knowledge and skills acquired in the classroom aesthetic cycle in their spare time in class circles during extracurricular creative activity. The emphasis was placed on extracurricular activities, as lessons are limited, regulated by state standards programs. |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/323 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sierykh_Prospects_For_Implementing_Model.pdf | 719.97 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.