Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/351
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Антонченко, Марія Олексіївна | - |
dc.contributor.author | Антонченко, Мария Алексеевна | - |
dc.contributor.author | Antonchenko, Mariia Alekseevna | - |
dc.date.accessioned | 2021-10-28T08:58:14Z | - |
dc.date.available | 2021-10-28T08:58:14Z | - |
dc.date.issued | 2020 | - |
dc.identifier.citation | Антонченко М.О. Педагогічні аспекти розвитку цифрової компетентності педагога. Освітні інновації: філософія, психологія, педагогіка : збірник наукових статей у 2 томах / За заг. ред. О.В. Гузенко. Суми: ФОП Цьома С.П., 2020. С. 282–285. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/351 | - |
dc.description.abstract | У статті проаналізовано педагогічні аспекти розвитку цифрової компетентності педагога та виділено чотири групи педагогічних умов: мотиваційна, технологічна, інформаційно-діяльнісна, організаційно-дидактична. У кожній групі визначено конкретні умови, що сприяють ефективному розвитку цифрової компетентності освітян. В статье проанализировано педагогические аспекты развития цифровой компетентности педагога и выделены четыре группы педагогических условий: мотивационная, технологическая, информационно-деятельностная, организационно-дидактическая. В каждой группе выделены конкретные условия, которые способствует эффективному развитию цифровой компетентности педагогов. The article analyzes the pedagogical aspects of the development of a teacher's digital competence and identifies four groups of pedagogical conditions: motivational, technological, information-activity, organizational and didactic. In each group, certain conditions are identified that contribute to the effective development of digital competencies of teachers. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | м. Переяслав-Хмельницький | uk_UK |
dc.subject | педагогічні умови | uk_UK |
dc.subject | педагогические условия | uk_UK |
dc.subject | pedagogical conditions | uk_UK |
dc.subject | цифрова компетентність педагога | uk_UK |
dc.subject | цифровые компетентности учителя | uk_UK |
dc.subject | digital competence of the teacher | uk_UK |
dc.subject | цифрові технології | uk_UK |
dc.subject | цифровые технологии | uk_UK |
dc.subject | digital technologies | uk_UK |
dc.title | Педагогічні аспекти розвитку цифрової компетентності педагога | uk_UK |
dc.title.alternative | Педагогические аспекты развития цифровой компетентности учителя | uk_UK |
dc.title.alternative | Pedagogical aspects of development of digital competence of the teacher | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра освітніх та інформаційних технологій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Antonchenko_Pedagogical_Аspects.pdf | 1.7 MB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.