Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/388
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorМазуренко, Володимир Олексійович-
dc.contributor.authorMazyrenko, Volodymyr Oleksiyovych-
dc.contributor.authorЛогвиненко, Юлія Володимирівна-
dc.contributor.authorLogvynenko, Yuliia Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2022-11-11T07:05:05Z-
dc.date.available2022-11-11T07:05:05Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationМазуренко В. О., Логвиненко Ю. В. Фізична економія як монолітна платформа національної безпеки та освітньої системи України. Імідж сучасного педагога. 2022. № 4. С. 22-26.uk_UK
dc.identifier.urihttp://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/388-
dc.description.abstractОсвітній процес у відповідності до Концепції Нової української школи спрямований на формування життєвих компетентностей та наскрізних умінь здобувачів освіти, тому включення до програм різних рівнів підготовки відкриттів та гіпотез українських учених дозволить закласти міцний базис якісної освіти, особливо її соціально гуманітарного складника, та сформувати дієве громадянське суспільство, яке першочергово перейматиметься захистом державних інтересів і сприятиме забезпеченню державної безпеки усіх рівнів. Репрезентовано основні ідеї представників української школи фізичної економії (С. Подолинського, В. Вернадського та М. Руденка), яка не має аналогів у світовій науці й, пропонуючи нову філософію та сенс життя, дозволяє сформувати нову національну свідомість. The educational process, in accordance with the Concept of New Ukrainian School, is aimed at the formation of life competencies and cross-cutting skills of education applicants, therefore, the inclusion of the discoveries and hypotheses of Ukrainian scientists in the programs of various levels of training will allow to lay a solid basis for quality education, especially its social and humanitarian component, and to form an effective civil society, which will primarily be concerned with the protection of state interests and will contribute to ensuring state security at all levels. The main ideas of representatives of the Ukrainian school of Physical Economy – S. Podolyns’kyi, V. Vernads’kyi and M. Rudenko are given. The founder of the Ukrainian school of Physical Economy, S. Podolyns’kyi stood at the origins of the scientific paradigm of the end of the 19th century – energetism and pointed out the vulnerability of the second law of thermodynamics. The most important achievement of S. Podolyns’kyi is his search for alternative sources of energy for the mankind development.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherПолтавська академія неперервної освіти ім. М.В. Остроградського, Українаuk_UK
dc.subjectбезпекаuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectsafetyuk_UK
dc.subjectВ. Вернадськийuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectV. Vernadskyiuk_UK
dc.subjectНова українська школаuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectNew Ukrainian Schooluk_UK
dc.subjectосвітаuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjecteducationuk_UK
dc.subjectС. Подолинськийuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectS. Podolinskyiuk_UK
dc.subjectМ. Руденкоuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectM. Rudenkouk_UK
dc.subjectфізична економіяuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectPhysical Economyuk_UK
dc.titleФізична економія як монолітна платформа національної безпеки та освітньої системи Україниuk_UK
dc.title.alternativePhysical Economy as a Monolithic Platform of National Security and the Educational System of Ukraineuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Кафедра соціально-гуманітарної освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Випуск-4-2022.pdf4.8 MBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.