Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/416
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сєрих, Лариса Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Sierykh, Larisa Volodymyrivna | - |
dc.contributor.author | Чуркіна, Вікторія Григорівна | - |
dc.contributor.author | Churkina, Viktoriya Hryhorivna | - |
dc.contributor.author | Вороніна, Галина Леонідівна | - |
dc.contributor.author | Voronina, Halyna Leonidivna | - |
dc.date.accessioned | 2023-06-26T05:59:46Z | - |
dc.date.available | 2023-06-26T05:59:46Z | - |
dc.date.issued | 2023 | - |
dc.identifier.citation | Андрагогіка: Методика і практика: Як навчати вчителів: навчально-методичний посібник / Автори-упорядники: Л.В. Сєрих, В.Г. Чуркіна, Г.Л. Вороніна. Суми: НВВ КЗСОІППО. 2023. 92 c. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/416 | - |
dc.description.abstract | Видання розроблено відповідно до закону України «Про освіту», з урахуванням завдань, що виходять із основних положень концепції «Нова українська школа». У навчально-методичному посібнику представлені форми та методи навчання вчителів, матеріали з організації освіти дорослих, які допоможуть учителям упроваджувати корпоративні форми: тренінги, семінари, ділові ігри, дискусії, майстер-класи; інтерактивне навчання, що дозволить створювати нове освітнє середовище, використовувати компетентнісний, діяльнісний підходи у навчанні вчителів, що уможливить формування загальнокультурної й міжкультурної компетентностей педагогів. The publication was developed in accordance with the Law of Ukraine ‘On Education’, taking into account the tasks arising from the main provisions of the ‘New Ukrainian School’ Concept. The educational and methodological manual presents the forms and methods of teaching teachers, materials on the organization of adult education, which could help teachers to implement corporate forms: trainings, seminars, business games, discussions, master classes; interactive learning, which could allow to create a new educational environment, to use competence-based, activity-based approaches in teachers’ training in order to enable the formation of general cultural and intercultural competences of teachers. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Суми : НВВ КЗ СОІППО | uk_UK |
dc.subject | андрагогіка | uk_UK |
dc.subject | andragogy | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | методика навчання вчителів | uk_UK |
dc.subject | methodology of teacher training | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | практика навчання вчителів | uk_UK |
dc.subject | teacher training practice | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | навчання дорослих | uk_UK |
dc.subject | adult education | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.title | Андрагогіка: Методика і практика: Як навчати вчителів | uk_UK |
dc.title.alternative | Andragogy: Methodology and practice: How to teach teachers | uk_UK |
dc.type | Working Paper | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Андрагогіка 2023 (Сєрих).pdf | 1.36 MB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.