Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/445
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorKlochko, Oksana-
dc.contributor.authorКлочко, Оксана-
dc.contributor.authorPohoda, Olena-
dc.contributor.authorПогода, Олена-
dc.contributor.authorRybalko, Petro-
dc.contributor.authorРибалко, Петро-
dc.contributor.authorKravchenko, Anatoly-
dc.contributor.authorКравченко, Анатолій-
dc.contributor.authorTytovych, Andrii-
dc.contributor.authorТитович, Андрій-
dc.contributor.authorKondratenko, Viktoriia-
dc.contributor.authorКондратенко, Вікторія-
dc.date.accessioned2023-12-04T13:41:02Z-
dc.date.available2023-12-04T13:41:02Z-
dc.date.issued2022-
dc.identifier.citationKlochko, O., Pohoda, O., Rybalko, P., Kravchenko, A., Tytovych, A., & Kondratenko, V. (2022). Features of the implementation of inclusive education: The role of the teacher. Revista Eduweb, 16(4), 131-140.uk_UK
dc.identifier.urihttp://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/445-
dc.descriptionhttps://revistaeduweb.org/index.php/eduweb/issue/view/36uk_UK
dc.description.abstractThe article analyzes the peculiarities of the professional activity of a teacher in the conditions of an inclusive educational space, in particular, the special training of a teacher as an integral component of this process. Emphasis is placed on the cooperation of teachers in an inclusive educational institution for the socialization of a child with special needs and her preparation for independent life. Стаття присвячена особливостям професійної діяльності педагога в умовах інклюзивного освітнього простору, зокрема мова йде про важливість спеціальної підготовки педагога як невід’ємної складової цього процесу. Акцентовано увагу на співпраці педагогів інклюзивного навчального закладу з метою соціалізації дитини з особливими потребами та її підготовки до самостійного життя.uk_UK
dc.language.isoenuk_UK
dc.publisherUniversidad de Carabobo, Venezuelauk_UK
dc.subjectinclusionuk_UK
dc.subjectінклюзіяuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectchildren with special educational needsuk_UK
dc.subjectдіти з особливими освітніми потребамиuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectinclusive educational environmentuk_UK
dc.subjectінклюзивне освітнє середовищеuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectbenefits of an inclusive classroom for children's socializationuk_UK
dc.subjectпереваги інклюзивного класу для соціалізації дітейuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.titleFeatures of the implementation of inclusive education: The role of the teacheruk_UK
dc.title.alternativeОсобливості впровадження інклюзивного навчання: роль педагогаuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Кафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Клочко_WOS_стаття.pdf210.27 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.