Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/496
Title: Особливості розвитку організаційної культури в закладах освіти
Other Titles: Peculiarities of organizational culture development in educational institutions
Authors: Євтюшенкова, Вікторія Іванівна
Yevtiushenkova, Viktoriia Ivanivna
Keywords: культура
організаційна культура
управлінське спілкування
Issue Year: 2024
Publisher: КЗ СОІППО
Citation: -
Abstract: У магістерській роботі проаналізовано ступінь дослідженості проблеми особливостей розвитку організаційної культури в закладах освіти . У роботі визначено що організаційна культура – це сукупність визначених та встановлених в організації цілей, цінностей, норм, правил поведінки, які впливають на успішність діяльності організації. Властивості організаційної культури базуються на таких істотних ознаках: загальність, неформальність, стійкість. Культура організації містить як суб'єктивні, так і об'єктивні елементи. Відповідно до досліджень І. І. Сняданко, організаційна культура виконує ряд позитивних та негативних функцій. Організаційна культура закладу освіти – це особлива форма взаємовідносин всіх суб’єктів навчально-виховного процесу, яка склалася в навчальному закладі на основі встановлених цінностей, норм поведінки, писаних і неписаних правил, традицій, необхідних для успішного виконання визначених завдань. Специфічними ознаками організаційної культури закладу освіти є: відповідність основних цілей та завдань до місії навчального закладу; вироблення загальних правил формальних та неформальних взаємовідносин у навчальному закладі; колегіальність у прийнятті конструктивного рішення визначених завдань навального закладу; побудова взаємодії між всіма суб’єктами навчально-виховного процесу на основі співпраці та паритетності (рівності); орієнтація на реальні досягнення та перспективи професійного зростання педагогічних працівників; швидка адаптованість до нововведень та інноваційно-освітніх технологій тощо. Структура організаційна культура закладу освіти є складною і багатогранною категорією, яка розкривається через такі складові: цінності та місія закладу освіти; особистість керівника та педагогічних працівників; норми поведінки; правила поведінки. Встановлено, що 35,6% опитаних керівників закладів освіти характеризують тип організаційної культури в закладі освіти як «ієрархічний», 27,6% керівників визначають його як «клановий», а 25,4% – як «адхократичний», лише 11,4% керівників вказують на «ринковий» тип організаційної культури в закладі освіти. Встановлено статистично значущий зв’язок між рівнем прояву організаційної культури та такими чинниками як організаційний розвиток, соціально-психологічний клімат, управлінське спілкування. Розроблено психологічні рекомендації для керівників щодо підвищення рівня організаційної культури в закладах освіти.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/496
Appears in Collections:Кафедра психології

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Зміст.pdf169.71 kBAdobe PDFDownload
Реферат.pdf313.96 kBAdobe PDFDownload
Титульна сторінка.pdf141.45 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.