Будь ласка, використовуйте цей ідентифікатор, щоб цитувати або посилатися на цей матеріал:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/496| Назва: | Особливості розвитку організаційної культури в закладах освіти |
| Інші назви: | Peculiarities of organizational culture development in educational institutions |
| Автори: | Євтюшенкова, Вікторія Іванівна Yevtiushenkova, Viktoriia Ivanivna |
| Ключові слова: | культура організаційна культура управлінське спілкування |
| Рік публікації: | 2024 |
| Видавець: | КЗ СОІППО |
| Бібліографічний опис: | - |
| Короткий огляд (реферат): | У магістерській роботі проаналізовано ступінь дослідженості проблеми особливостей розвитку організаційної культури в закладах освіти . У роботі визначено що організаційна культура – це сукупність визначених та встановлених в організації цілей, цінностей, норм, правил поведінки, які впливають на успішність діяльності організації. Властивості організаційної культури базуються на таких істотних ознаках: загальність, неформальність, стійкість. Культура організації містить як суб'єктивні, так і об'єктивні елементи. Відповідно до досліджень І. І. Сняданко, організаційна культура виконує ряд позитивних та негативних функцій. Організаційна культура закладу освіти – це особлива форма взаємовідносин всіх суб’єктів навчально-виховного процесу, яка склалася в навчальному закладі на основі встановлених цінностей, норм поведінки, писаних і неписаних правил, традицій, необхідних для успішного виконання визначених завдань. Специфічними ознаками організаційної культури закладу освіти є: відповідність основних цілей та завдань до місії навчального закладу; вироблення загальних правил формальних та неформальних взаємовідносин у навчальному закладі; колегіальність у прийнятті конструктивного рішення визначених завдань навального закладу; побудова взаємодії між всіма суб’єктами навчально-виховного процесу на основі співпраці та паритетності (рівності); орієнтація на реальні досягнення та перспективи професійного зростання педагогічних працівників; швидка адаптованість до нововведень та інноваційно-освітніх технологій тощо. Структура організаційна культура закладу освіти є складною і багатогранною категорією, яка розкривається через такі складові: цінності та місія закладу освіти; особистість керівника та педагогічних працівників; норми поведінки; правила поведінки. Встановлено, що 35,6% опитаних керівників закладів освіти характеризують тип організаційної культури в закладі освіти як «ієрархічний», 27,6% керівників визначають його як «клановий», а 25,4% – як «адхократичний», лише 11,4% керівників вказують на «ринковий» тип організаційної культури в закладі освіти. Встановлено статистично значущий зв’язок між рівнем прояву організаційної культури та такими чинниками як організаційний розвиток, соціально-психологічний клімат, управлінське спілкування. Розроблено психологічні рекомендації для керівників щодо підвищення рівня організаційної культури в закладах освіти. |
| URI (Уніфікований ідентифікатор ресурсу): | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/496 |
| Розташовується у зібраннях: | Кафедра психології |
Файли цього матеріалу:
| Файл | Опис | Розмір | Формат | |
|---|---|---|---|---|
| Зміст.pdf | 169,71 kB | Adobe PDF | Завантажити | |
| Реферат.pdf | 313,96 kB | Adobe PDF | Завантажити | |
| Титульна сторінка.pdf | 141,45 kB | Adobe PDF | Завантажити |
Усі матеріали в архіві електронних ресурсів захищені авторським правом, всі права збережені.