Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/52
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Чайченко, Надія Натанівна | - |
dc.contributor.author | Чайченко, Надежда Натановна | - |
dc.contributor.author | Chaychenko, Nadezhda Nathanovna | - |
dc.contributor.author | Семеног, Олена Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Семеног, Елена Николаевна | - |
dc.contributor.author | Semenog, Olena Mikolaїvna | - |
dc.contributor.author | Артюшкіна, Людмила Михайлівна | - |
dc.contributor.author | Артюшкина, Людмила Михайловна | - |
dc.contributor.author | Artyushkina, Ludmila Mykhaylivna | - |
dc.contributor.author | Рудь, Ольга Миколаївна | - |
dc.contributor.author | Рудь, Ольга Николаевна | - |
dc.contributor.author | Rud, Olga Mikolaїvna | - |
dc.date.accessioned | 2016-06-29T06:56:03Z | - |
dc.date.available | 2016-06-29T06:56:03Z | - |
dc.date.issued | 2015 | - |
dc.identifier.citation | Науково-педагогічне дослідження : навчальний посібник для магістрантів / Укладачі: Н.Н. Чайченко, О.М. Семеног, Л.М. Артюшкіна, О.М. Рудь. – 2-ге вид., доп. і перероб. – Суми : СОІППО, 2015. – 168 с. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/52 | - |
dc.description.abstract | У посібнику розглянуто основні положення науково-педагогічного дослідження, особливу увагу приділено визначенню категоріального апарату дослідження, розкрито загальні положення про дипломну магістерську і курсову роботу та статтю, вимоги до порядку викладання матеріалу та їх структурних елементів, правила оформлення, порядок захисту, додатки з прикладами оформлення тих або інших структурних елементів наукової роботи. Звернуто увагу магістрантів на мову і стиль викладу наукового тексту, в додатках містяться такі зразки: орієнтовна тематика дипломних магістерських робіт, завдання на дипломну магістерську роботу, календарний план виконання дипломної магістерської роботи. Також містяться приклади оформлення: рецензії, титульної сторінки дипломної магістерської роботи, реферату дипломної магістерської роботи, змісту дипломної магістерської роботи, відгуку на курсову роботу, титульної сторінки курсової роботи, наукової статті, розділу і підрозділу та освітніх Інтернет-ресурсів. Навчальний посібник розрахований на магістрантів, аспірантів, викладачів та студентів вищих педагогічних навчальних закладів, слухачів курсів підвищення кваліфікації педагогічних працівників, наукових працівників. В пособии рассмотрены основные положения научно-педагогического исследования, особое внимание уделено определению категориального аппарата исследования, раскрыты общие положения о дипломной магистерской и курсовой работы и статьи, требования к порядку изложения материала и их структурных элементов, правила оформления, порядок защиты, приложения с примерами оформления тех или иных структурных элементов научной работы. Обращено внимание магистрантов на язык и стиль изложения научного текста, в приложениях содержатся такие образцы: ориентировочная тематика дипломных магистерских работ, задания на дипломную магистерскую работу, календарный план выполнения дипломной магистерской работы. Также содержатся примеры оформления: рецензии, титульной страницы дипломной магистерской работы, реферата дипломной магистерской работы, содержания дипломной магистерской работы, отзыва на курсовую работу, титульной страницы курсовой работы, научной статьи, раздела и подраздела и образовательных Интернет-ресурсов. Учебное пособие рассчитано на магистрантов, аспирантов, преподавателей и студентов высших педагогических учебных заведений, слушателей курсов повышения квалификации педагогических работников, научных работников. The training manual describes the main ideas of scientific-pedagogical research. Special attention is paid to the definition of categorical apparatus of research. General provisions of Master's research paper, course work and articles, the requirements for proper presentation and their structural elements, design rules, the protection procedure, applications with examples of design of structural elements of scientific work are revealed. Attention is paid to the language and style of presentation of scientific text. Applications contain: approximate subjects of Master's research paper, assignments for Master's research paper, schedule of execution of Master's research paper. Also it provides design examples of: reviews, cover page, essay of Master's research paper, the content of Master's research paper, reviews of course work, the cover page of course work, scientific article, section and sub-section of Master's research paper and educational Internet resources. The training manual is intended for undergraduates, graduate students, teachers and students of higher educational establishments, students of refresher courses for teaching staff, research workers. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти | uk_UK |
dc.subject | науково-педагогічне дослідження | uk_UK |
dc.subject | научно-педагогическое исследование | uk_UK |
dc.subject | scientific-pedagogical research | uk_UK |
dc.subject | дипломна магістерська робота | uk_UK |
dc.subject | дипломная магистерская работа | uk_UK |
dc.subject | master's research paper | uk_UK |
dc.subject | педагогічний експеримент | uk_UK |
dc.subject | педагогический эксперимент | uk_UK |
dc.subject | pedagogical experiment | uk_UK |
dc.subject | науковий стиль | uk_UK |
dc.subject | научный стиль | uk_UK |
dc.subject | scientific style | uk_UK |
dc.title | Науково-педагогічне дослідження | uk_UK |
dc.title.alternative | Научно-педагогическое исследование | uk_UK |
dc.title.alternative | Scientific-pedagogical research | uk_UK |
dc.type | books | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Chaychenko_Training_Manual.pdf | 1.73 MB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.