Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/542
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Єфремова, Галина | - |
dc.contributor.author | Yefremova, Halyna | - |
dc.contributor.author | Клочко, Оксана | - |
dc.contributor.author | Klochko, Oksana | - |
dc.contributor.author | Клочко, Олексій | - |
dc.contributor.author | Klochko, Oleksii | - |
dc.date.accessioned | 2024-06-12T06:02:29Z | - |
dc.date.available | 2024-06-12T06:02:29Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Безпечне освітнє середовище: умови, засоби та шляхи створення: Посібник / Автори: Г. Л. Єфремова, О. М. Клочко, О. О. Клочко. Суми : НВВ КЗ СОІППО, 2024. 188 с. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/542 | - |
dc.description.abstract | Створення безпечного освітнього середовище – одне з першочергових завдань сучасних закладів освіти, виконання якого має реалізувати право здобувачів освіти на безпечні та нешкідливі умови навчання в умовах війни. Провідним завданням сучасних закладів освіти є опанування основними правилами й компетентностями безпечної поведінки, відтворення та реалізація зазначених поведінкових детермінант соціальної взаємодії в умовах сучасного освітнього простору. Посібник адресується широкому науково-педагогічному загалу, адміністративно керівному складу, психологічній службі закладів освіти, батькам, представникам громадськості. Creating a safe educational environment is one of the primary tasks of modern educational institutions, the implementation of which must realize the right of education seekers to safe and harmless learning conditions in wartime conditions. The leading task of modern educational institutions is mastering the basic rules and competencies of safe behavior, reproduction and implementation of the specified behavioral determinants of social interaction in the conditions of the modern educational space. The manual is addressed to a broad scientific and pedagogical community, administrative management staff, psychological services of educational institutions, parents, and members of the public. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Суми : НВВ КЗ СОІППО | uk_UK |
dc.subject | безпечне освітнє середовище | uk_UK |
dc.subject | safe educational environment | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | шкільний булінг | uk_UK |
dc.subject | school bullying | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | безбар’єрність | uk_UK |
dc.subject | barrier-free | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | профілактика девіантної поведінки | uk_UK |
dc.subject | prevention of deviant behavior | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.title | Безпечне освітнє середовище: умови, засоби та шляхи створення | uk_UK |
dc.title.alternative | Safe educational environment: conditions, means and ways of creation | uk_UK |
dc.type | Working Paper | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Безп_осв_середовище.pdf | 5.12 MB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.