Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/259
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСєрих, Лариса Володимирівна-
dc.contributor.authorСерых, Лариса Владимировна-
dc.contributor.authorSierykh, Larisa Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2021-07-13T07:09:42Z-
dc.date.available2021-07-13T07:09:42Z-
dc.date.issued2018-
dc.identifier.citationСєрих Л. В. Теоретико-методологічні аспекти взаємодії загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти: компетентнісний підхід. Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика. Суми : НІКО. 2018. С. 251–255.uk_UK
dc.identifier.urihttp://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/259-
dc.description.abstractУ статі розглянуто теоретико-методологічні аспекти взаємодії загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти з позиції компетентнісного підходу. Зміст статті дозволяє розглядати предметні компетентності навчальних предметів, дисциплін, ураховуючи можливості, принципово нові підходи до навчання й виховання учнів у позашкільній освіті. В статье рассмотрены особенности, которые связаны с исследованием влияния созданной эстетико-воспитательной среды как системы взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков. В статье рассмотрены теоретико-методологические аспекты взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений с позиции компетентностного подхода. Содержание статьи позволяет рассматривать предметные компетентности учебных предметов, дисциплин, учитывая возможности, принципиально новые подходы к обучению и воспитанию учащихся во внешкольном образовании. The article considers the theoretical and methodological aspects of the interaction of secondary and out-of-school educational institutions from the standpoint of the competence approach. The content of the article allows to consider the subject competencies of subjects, disciplines, taking into account the possibilities, fundamentally new approaches to teaching and educating students in extracurricular education.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherСуми : НІКОuk_UK
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UK
dc.subjectкомпетентностный подходuk_UK
dc.subjectcompetency approachuk_UK
dc.subjectкомпетентністьuk_UK
dc.subjectкомпетентностьuk_UK
dc.subjectcompetenceuk_UK
dc.subjectосвітній потенціалuk_UK
dc.subjectобразовательный потенциалuk_UK
dc.subjecteducational potentialuk_UK
dc.subjectвзаємодіяuk_UK
dc.subjectвзаимодействиеuk_UK
dc.subjectinteractionuk_UK
dc.titleТеоретико-методологічні аспекти взаємодії загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти: компетентнісний підхідuk_UK
dc.title.alternativeТеоретико-методологические аспекты взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений: компетентностный подходuk_UK
dc.title.alternativeTheoretical and methodological aspects of interaction between secondary and out-of-school educational institutions: a competency approachuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_Sumy_Theoretical_And_Methodological_Aspects.pdf307.3 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.