Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/290
Title: Естетико-виховний сегмент мистецтва болгар на підлітків у взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти
Other Titles: Эстетико-воспитательный сегмент искусства болгар на подростков во взаимодействии учреждений общего среднего и внешкольного образования
Aesthetic and educational segment of Bulgarian art for teenagers in the interaction of general secondary and out-of-school education institutions
Authors: Сєрих, Лариса Володимирівна
Серых, Лариса Владимировна
Sierykh, Larisa Volodymyrivna
Keywords: естетичне виховання
эстетическое воспитание
aesthetic education
виховний сегмент
воспитательный сегмент
educational segment
мистецтва болг
искусства болгар
Bulgarian art
взаємодія
взаимодействие
interaction
підлітки
подростки
teenager
Issue Year: 2020
Publisher: Мелитопол: Болгарія
Citation: Сєрих Л. В. Естетико-виховний сегмент мистецтва болгар на підлітків у взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти. Българите в северното причерноморие. ХV-та поредна межд. конф. в рамките на IX всеукраински събор на българите (Болгарія, 11-12 вересня 2020 року). Мелитопол: Болгарія, С. 28–35.
Abstract: У статті розглянуто культурно-мистецькі надбання болгар, що спроможні естетично виховувати підлітків. Оскільки, заняття з вивчення культурної спадщини болгар відбуваються в закладах загальної середньої освіти здебільшого в позаурочний час, то пропонуються надефективні вектори естетичного виховання у взаємодії із закладами позашкільної освіти. В статье рассмотрены культурно-художественные достижения болгар, которые способны эстетически воспитывать подростков. Поскольку занятия по изучению культурного наследия болгар происходят в учреждениях общего среднего образования в основном во внеурочное время, то предлагаются сверхэффективные векторы эстетического воспитания во взаимодействии с учреждениями дополнительного образования. The article examines the cultural and artistic heritage of Bulgarians who are able to aesthetically educate adolescents. Since classes on the study of the cultural heritage of Bulgarians take place in general secondary education institutions mostly in extracurricular activities, the most effective vectors of aesthetic education in cooperation with out-of-school education institutions are offered.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/290
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_Sumy_Aesthetic_Educational_ Bulgarian_Art.pdf489.92 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.