Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/375
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorГрицай, Сергій Михайлович-
dc.contributor.authorГрицай, Сергей Михайлович-
dc.contributor.authorHrytsai, Serhii Mykhailovych-
dc.date.accessioned2022-01-13T09:38:19Z-
dc.date.available2022-01-13T09:38:19Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationГрицай С. М. Розвиток особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти. Імідж сучасного педагога: електрон. наук. фах. журн. 2021. № 5 (200). С. 25–30. URL: http://isp.poippo.pl.ua/article/view/243305/243504.uk_UK
dc.identifier.urihttp://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/375-
dc.description.abstractРозкрито сутність та особливості післядипломної педагогічної освіти, проаналізовано сучасні зміни в освіті та вимоги до педагога як фахівця та особистості. Автором висвітлено основні результати дослідження розвитку особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освіти за результатами виконання у комунальному закладі «Сумський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» науково-дослідної теми «Теоретико-методичні засади розвитку особистісно-професійної компетентності педагога в системі післядипломної педагогічної освіти», затвердженої Міністерством освіти і науки України. Доведено, що процес розвитку особистісно-професійної компетентності педагога є цілісним і динамічним, оскільки передбачає адаптивність у підходах до змісту та вибору форм і методів в організації освітнього процесу. Раскрыты сущность и особенности последипломного педагогического образования, проанализированы современные изменения в образовании и требования к педагогу как специалисту и личности. Автором освещены основные результаты исследования развития личностно-профессиональной компетентности педагогов в условиях последипломного образования по результатам выполнения в коммунальном заведении «Сумский областной институт последипломного педагогического образования» научно-исследовательской темы «Теоретико-методические основы развития личностно-профессиональной компетентности педагога в системе последипломного педагогического образования, утвержденной Министерством образования и науки Украины. Доказано, что процесс развития личностно-профессиональной компетентности педагога является целостным и динамичным, поскольку предполагает адаптивность в подходах к содержанию и выбору форм и методов организации образовательного процесса. The concept and features of postgraduate pedagogical education, changes in education and requirements for a teacher as a specialist and personality are in the focus of the article. The author highlights the main results of the study of teachers’ personal and professional competence development in postgraduate education based on the results of «Sumy Regional Institute of Postgraduate Pedagogical Education» the research topic «Theoretical and Methodological Fundamentals of Teachers’ Personal and Professional Competence of Development in Postgraduate Pedagogical Education», approved by the Ministry of Education and Science of Ukraine. Due to the results of the experimental work performed, the content and components of teacher’s personal-professional competence development in the system of postgraduate pedagogical education have been determined. The model teacher’s personal and professional competence development in a system of postgraduate pedagogical education has been developed. It consists of the following three blocks: the teacher’s personal and professional competence structure; indicators of the levels of teacher’s personal and professional competence development; organizational and methodological conditions for teacher’s personal and professional competence development. Based on the results of the study and goal of providing favorable conditions for the teacher’s personal and professional competence development, as part of the teaching staff ’s advanced training, the elective courses have been developed and implemented at the Institute. The author notes that the transition of postgraduate education system to a competence-oriented one involves selecting content and it’s structuring with the simultaneous determination of the effective component of the educational process – the acquisition of competencies by students and the ability to purposefully form key and subject competences. It is proved that the process of teacher’s personal and professional competence development is holistic and dynamic. It implies adaptability in approaches to the content and choice of forms and methods in the organization of the educational process.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherПолтавський обласний інститут післядипломної педагогічної освіти ім. М.В.Остроградськогоuk_UK
dc.subjectкомпетентністьuk_UK
dc.subjectкомпетентностьuk_UK
dc.subjectcompetenceuk_UK
dc.subjectособистісно-професійна компетентністьuk_UK
dc.subjectличностно-профессиональная компетентностьuk_UK
dc.subjectpersonal and professional competenceuk_UK
dc.subjectосвітаuk_UK
dc.subjectобразованиеuk_UK
dc.subjecteducationuk_UK
dc.subjectпіслядипломна освітаuk_UK
dc.subjectпоследипломное образованиеuk_UK
dc.subjectpostgraduate educationuk_UK
dc.subjectкомпетентнісний підхідuk_UK
dc.subjectкомпетентностный подходuk_UK
dc.subjectcompetency approachuk_UK
dc.titleРозвиток особистісно-професійної компетентності педагогів в умовах післядипломної освітиuk_UK
dc.title.alternativeРазвитие личностно-профессиональной компетентности педагогов в условиях последипломного образованияuk_UK
dc.title.alternativeTeachers’ personal and professional competence development of postgraduate educationuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Кафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Hrytsai_Teachers’_Personal_And_Professional_Competence.pdf284.49 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.