Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/44
Title: | Здоров’язберігаюча компетентність учителя основ здоров’я як визначальна його професійної компетентності |
Other Titles: | Здоровьесберегающая компетентность учителя основ здоровья как определяющая его профессиональной компетентности Health – preserving competence of the teacher of Health studies as a key point of his professional competence |
Authors: | Успенська, Валентина Миколаївна Успенская, Валентина Николаевна Uspenska, Valentyna Mykolaivna |
Keywords: | компетентність компетентность competence ключові компетентності ключевые компетентности key competences професійна компетентність профессиональная компетентность professional competence здоров’язберігальна компетентність здоровьесберегающая компетентность health – preserving competence |
Issue Year: | 2010 |
Publisher: | СумДПУ ім. А.С. Макаренка |
Citation: | Успенська В. М. Здоров’язберігаюча компетентність учителя основ здоров’я як визначальна його професійної компетентності / В. М. Успенська // Педагогічні науки : теорія, історія, інноваційні технології. Науковий журнал. – №1 (3), 2010. – Суми : СумДПУ, 2010. – С. 442–452. |
Abstract: | У статті досліджується ключова освітня компетентність – здоров’язберігаюча. Здоров’язберігаюча компетентність вчителя основ здоров’я належить до його професійної компетентності і враховує різні аспекти діяльності – інтелектуальний (когнітивний), професійний (фаховий) і особистісний (суб’єктний). В статье исследуется ключевая образовательная компетентность – здоровьесберегающая. Здоровьесберегающая компетентность учителя основ здоровья принадлежит к его профессиональной компетентности и учитывает разные аспекты деятельности – интеллектуальный (когнитивный), профессиональный и личностный (субъектный). The article analyzes the key competence of education that is a health – preserving one. Health – preserving competence of the teacher of Health studies belongs to his professional competence and includes various aspects of teaching – intellectual (cognitive), professional (qualified) and personal (subjective). |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/44 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Uspenska_Zdoroviazberihaiucha_Kompetentnist_Uchytelia.pdf | 148.46 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.