Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/47
Title: Кадровий потенціал – визначальний для статусності предмета «Основи здоров’я»
Other Titles: Кадровый потенциал – определяющий для статусности предмета «Основы здоровье»
Staffing problems defines the status of the subject «Health basics»
Authors: Успенська, Валентина Миколаївна
Успенская, Валентина Николаевна
Uspenska, Valentyna Mykolaivna
Keywords: кадри
кадры
staff
предмет «Основи здоров’я»
предмет «Основи здоровья»
subject «Health Basics»
опитування учасників навчально-виховного процесу
survey among participants of education and upbringing process
опрос учасников учебно-воспитательного процесса
анкетування
анкетирование
questionnaire
ставлення до предмета
отношение к предмету
attitude to the subject
Issue Year: 2016
Publisher: Гуманітарний корпус Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова
Citation: Успенська В.М. Кадровий потенціал – визначальний для статусності предмета «Основи здоров’я» / В. М. Успенська // Матеріали Міжнародного симпозіуму «Освіта і здоров’я підростаючого покоління» : Зб. наук. праць. – Київ, 2016. – Вип. 1. – С. 79–84.
Abstract: Реалізація кадрової проблеми з викладання предмета «Основи здоров’я» впливає на його статус, якість освітньої діяльності. Вона ставить під загрозу реалізацію визначеного програмою спрямування предмета – розвиток здоров'язбережувальної компетентності шляхом набуття учнями навичок збереження, зміцнення, використання здоров’я та дбайливого ставлення до нього. Здійснено порівняльний аналіз кадрового складу вчителів основ здоров’я Сумській області у 2008-2009 та 2013-2014 навчальних роках. Виявлено, що предмет викладають учителі різних фахів. Відзначено позитивну тенденцію на зростання серед учителів основ здоров’я фахівців з біології, а також учителів вищої категорії та із званнями. Відбулось суттєве зменшення кількості шкіл, де основи здоров’я викладаються кількома вчителями. Покращенню кадрової проблеми в Сумській області сприяв науково-методичний супровід, здійснюваний у багатоланцюговій системі: Лабораторія з проблем здоров’язбережувальної діяльності в закладах освіти Сумського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти – районні (міські) методичні кабінети – методичні об’єднання вчителів основ здоров’я – Школи (Центри) здоров’я в навчальних закладах. Система охоплює курсовий та міжкурсовий періоди підвищення кваліфікації вчителів основ здоров’я. Реализация кадровой проблемы по преподаванию предмета «Основы здоровья» влияет на его статус, качество образовательной деятельности. Она ставит под угрозу реализацию определенного программой направления предмета – развитие здоровьесберегающей компетентности путем приобретения учащимися навыков сохранения, укрепления, использования здоровья и бережного отношения к нему. Осуществлен сравнительный анализ кадрового состава учителей основ здоровья Сумской области в 2008-2009 и 2013-2014 учебных годах. Выявлено, что предмет преподают учителя разных специальностей. Отмечена положительная тенденция на рост среди учителей основ здоровья специалистов по биологии, а также учителей высшей категории и со званиями. Произошло существенное уменьшение количества школ, где основы здоровья преподаются несколькими учителями. Улучшению кадровой проблемы в Сумской области содействовало научно-методическое сопровождение, осуществляемое в многоцепной системе: Лаборатория по проблемам здоровьесберегающей деятельности в учреждениях образования Сумского областного института последипломного педагогического образования – районные (городские) методические кабинеты – методические объединения учителей основ здоровья – Школы (Центры) здоровья в учебных заведениях. Система охватывает курсовой и межкурсовой периоды повышения квалификации учителей основ здоров’я. The implementation of staffing problem related to “Health Basics” teaching has an effect on its status, quality of learning activity. It will put the realization of subject direction determined by program at hazard – the development of health-preserving competence by the learner’s acquisition of skills needed for preservation, promotion, use and careful attitude to heath. The comparative analysis of staff composition of health basics teachers in Sumy region was performed in 2008-2009 and 2013-2014 academic years. It was identified that the subject is taught by teachers of different specialties. A positive tendency to growth among health basics teachers, specialists in Biology, as well as teachers of the highest category and titles, is mentioned. There is a significant reduction in number of schools where “Health Basics” is taught by several teachers. The research and instructional methodology implemented in a multichain system: Laboratory for the preservation of health in educational establishments of Sumy Regional Institute of Postgraduate Education – Regional (City) Curriculum Offices – methodological associations of health basics teachers – Schools (Centers) of Health in education institutions, contributes to the improvement of personnel problem in Sumy region. This system covers the postgraduate course and the period between the postgraduate courses for health basics teachers.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/47
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Uspenska_Kadry_Predmet_Osnovy_Zdorovia.pdf293.06 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.