Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/494
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Гринченко, Андрій Вікторович | - |
dc.contributor.author | Hrynchenko, Andrii Viktorovych | - |
dc.date.accessioned | 2024-03-25T12:23:55Z | - |
dc.date.available | 2024-03-25T12:23:55Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | - | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/494 | - |
dc.description.abstract | У магістерській роботі проаналізовано ступінь дослідженості проблеми особливостей розвитку емпатії у педагогічних працівників. У роботі визначено що емпатія – це позараціональне пізнання однією людиною внутрішнього світу інших людей (відчуття, вчування). Здібність до такої діяльності є необхідною умовою розвитку такої компетентності особистості як проникливість, що є надзвичайно актуальним для професій системи «людина-людина». Емпатію в психології вважають соціальною емоцією, особистісною рисою, властивістю чи здібністю людини; розуміють її як процес чи стан. За схожістю її порівнюють із симпатією, інтуїцією, психологічним тактом, рефлексією, ідентифікацією, ін. Під емпатією (як складним психологічним феноменом) найчастіше розуміють: процес розуміння психічного стану іншої людини; вміння поставити себе на її місце і відчути все (думки, почуття, сенси, ін.), як відчуває ця людина; переживання цього стану разом з нею так, ніби вона сама все відчуває; співчуття до іншої людини з приводу її страждання, що трансформується у бажання їй допомогти; У психології додається ще одна ознака емпатії: повідомлення людині, яка переживає негативні події чи життєві ситуації повноти «входження» психолога у її емоційний стан, та відчуття, що клієнта насправді чують і розуміють. Було з'ясовано, що емпатія - це важлива особистісно-професійна якість, значуща інтегральна характеристика професійного становлення майбутнього психолога, яка реалізується в здібностях розуміти емоції. Виявлено, що розвиток емпатії педагога обумовлює його професійне зростання. Розвивати емпатію доречно не лише в період професійної діяльності психолога, а ще в процесі навчання у вищому навчальному закладі. Доведено, що переважна більшість опитаних педагогічних працівників (82,26 %) мають середній рівень емпатійних здібностей. У свою чергу, лише 11,29 % опитаним педагогічних працівників притаманний високий рівень емпатійних здібностей. 6,45 % опитаним педагогічних працівників притаманний низький рівень емпатійних здібностей. Важливо відмітити той факт, що ні хто з педагогічних працівників немає дуже низького рівня емпатійних здібностей. Розроблено психологічні рекомендації для педагогічних працівників щодо підвищення рівня емпатії. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | КЗ СОІППО | uk_UK |
dc.subject | емпатія | uk_UK |
dc.subject | емоційна усвідомленість | uk_UK |
dc.subject | емоційна зрілість | uk_UK |
dc.title | Особливості розвитку емпатії у педагогічних працівників | uk_UK |
dc.title.alternative | Peculiarities of the pedagogical workers’ empathy development | uk_UK |
dc.type | Masters thesis | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра психології |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Зміст.pdf | 149.84 kB | Adobe PDF | Download | |
Реферат.pdf | 303.72 kB | Adobe PDF | Download | |
Титульна сторінка.pdf | 137.93 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.