Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/539
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Успенська, Валентина | - |
dc.contributor.author | Uspenska, Valentyna | - |
dc.date.accessioned | 2024-06-11T08:11:39Z | - |
dc.date.available | 2024-06-11T08:11:39Z | - |
dc.date.issued | 2024 | - |
dc.identifier.citation | Успенська В. Професійні компетенції педагога в умовах воєнного і повоєнного стану. Безпечне освітнє середовище: нові виклики та сучасні рішення в умовах воєнного і повоєнного часу : зб. наукових статей, тез доповідей та інших матеріалів ІІ Всеукраїнської наук.-пр. конф., 01 берез. 2024 р. / О.М. Петровський та ін. Тернопіль : ФОП Осадца Ю., 2024. С. 207-212. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/539 | - |
dc.description.abstract | Аналізуються нові компетенції педагога, яких потребує сучасна освіта в умовах професійно-педагогічної діяльності під час війни. Серед них: здатність створити безпечний фізичний освітній простір; готовність до організації навчання за різними формами і режимами; налагодження діяльності з подолання втрат у навчанні; посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції; розвиток навичок інформаційної гігієни; участь і організація просвітницької діяльності з питань особистої безпеки; забезпечення психологічної підтримки всіх учасників освітнього процесу; здатність до освітньої взаємодії учасників освітнього процесу. New teacher competencies needed by modern education for professional and pedagogical activity during the war are analyzed. Among them: the ability to create a safe physical educational space; readiness to organize training in various forms and modes; establishment of activities to overcome learning losses; promoting of national-patriotic education and fostering of civic position; developing skills for managing information responsibly; participation and organization of educational activities on issues of personal safety; providing the psychological support for all participants in the educational process; and facilitating educational interaction among participants in the educational process. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Тернопіль : ФОП Осадца Ю. | uk_UK |
dc.subject | безпечний освітній простір | uk_UK |
dc.subject | safe educational space | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | психологічна підтримка | uk_UK |
dc.subject | psychological support | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | заклади освіти | uk_UK |
dc.subject | educational institutions | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.subject | учасники освітнього процесу | uk_UK |
dc.subject | participants of the educational process | uk_UK |
dc.subject | - | uk_UK |
dc.title | Професійні компетенції педагога в умовах воєнного і повоєнного стану | uk_UK |
dc.title.alternative | Professional competencies of teachers in military and post-war conditions | uk_UK |
dc.type | abstracts | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6_Успенська В._тези.pdf | 194.59 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.