Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/554
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorЗолотарьова, Тетяна Вікторівна-
dc.contributor.authorZolotaryova, Теtiana Victorivna-
dc.date.accessioned2024-12-16T09:32:40Z-
dc.date.available2024-12-16T09:32:40Z-
dc.date.issued2024-
dc.identifier.citationЗолотарьова Т. В. Використання концепцій самоменеджменту Л. Зайверта, М. Вудкока і Д. Френсіса як систем управління процесом самостійного навчання грі на фортепіано. Education, philology, literature: the main factors in the development of the outlook of a child and an adult: collective monograph. Іnternational Science Group. Boston : Primedia eLaunch, 2024. Р. 278-315uk_UK
dc.identifier.urihttp://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/554-
dc.description.abstractУ монографії проаналізовано шість етапів реалізації концепції Л. Зайверта самоменеджменту, яка насправді є технологією тайм-менеджменту: постановка цілей, планування, ухвалення рішень, реалізація і організація діяльності, контроль виконаної роботи, інформація і комунікація, які ми розглядали як етапи роботи з самостійного навчання грі на фортепіано та визначали, чим вони можуть бути корисними в музичній самоосвіті. У монографії проаналізовано головні обмеження, які, на думку М. Вудкока і Д. Френсіса, заважають людині досягти мети, та відповідні їм можливості, які, на думку Н. Ковальчук, виникають після подолання відповідних обмежень. Обмеження та можливості ми проаналізували з позицій використання їх під час самостійного опанування гри на фортепіано. The monograph analyzes six stages of the realization of the concept of L. Seiwert of self-management, which really is a time-management technology: goal-setting, planning, decision-making, realization and organization of activities, control of work, information and communication, which we considered as stages of work of independent learning to play piano and determined how they can be useful in musical self-education. The monograph analyzes the main restrictions, which, according to M. Woodcock and D. Francis, hinder a person to achieve his goals, and corresponding opportunities, which, according to N. Kovalchuk, arise after overcoming restrictions. We analyzed the restrictions and opportunities from the standpoint of using them during independent piano play learning.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherІnternational Science Group. Boston: Primedia eLaunchuk_UK
dc.subjectконцепція самоменеджменту Л. Зайвертаuk_UK
dc.subjectself-management concept by L. Seiwertuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectконцепція самоменеджменту М. Вудкока і Д. Френсісаuk_UK
dc.subjectself-management concept by M. Woodcock and D. Francisuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectсамоосвітаuk_UK
dc.subjectself-educationuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.subjectгра на фортепіаноuk_UK
dc.subjectpiano playuk_UK
dc.subject-uk_UK
dc.titleВикористання концепцій самоменеджменту Л. Зайверта, М. Вудкока і Д. Френсіса як систем управління процесом самостійного навчання грі на фортепіаноuk_UK
dc.title.alternativeThe use of self-management concepts by L. Seiwert, M. Woodcock and D. Francis as a control system of the process of independent piano play learninguk_UK
dc.typeMonographuk_UK
Appears in Collections:Кафедра педагогіки, спеціальної освіти та менеджменту

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Zolotaryova_The_use_of_self-management_concepts.pdf3.44 MBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.