Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/57
Full metadata record
DC Field | Value | Language |
---|---|---|
dc.contributor.author | Сєрих, Лариса Володимирівна | - |
dc.contributor.author | Серых, Лариса Владимировна | - |
dc.contributor.author | Sierykh, Larisa Volodymyrivna | - |
dc.date.accessioned | 2016-09-29T08:26:52Z | - |
dc.date.available | 2016-09-29T08:26:52Z | - |
dc.date.issued | 2005 | - |
dc.identifier.citation | Сєрих Л. В. Інтеграція різних видів мистецтва на уроках української літератури у п’ятому класі як засіб естетичного виховання школярів / Л. В. Сєрих // Шкільний світ. – 2005. – січень. – С. 3-6. | uk_UK |
dc.identifier.uri | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/57 | - |
dc.description.abstract | Стаття розкриває основні види інтеграції мистецтвознавчих предметів на уроках української літератури, що є основним засобом естетичного виховання школярів. Статья раскрывает основные виды интеграции искусствоведческих предметов на уроках украинской литературы, что является основным средством эстетического воспитания школьников. Эстетические переживания детей, которые возникают под влиянием произведений искусства, выражаются в форме коротких, эмоциональных, насыщенных высказываний: «Мне нравится…». Воспринимая произведения искусства, школьники анализируют их направленность, сравнивают с действительностью, оценивают художественные образы. Всё это обогащает и развивает их чувственную сферу, способствует глубокому восприятию, обогащает речь и творческую активность школьников. The paper uncovers the basic aspects of federating pictures of subjects at lessons of the Ukrainian literature, which is a permanent asset of aesthetic education of the schoolboys. The aesthetic experiences of children, which one arise under influencing of works of art, express in the shape of the short, emotional, saturated expressions: « It is pleasant to me … ». Perceiving works of art, the schoolboys analyze their contents, directivity, compare to an enclosing actuality, and accordingly value art images. All it enriches and develops their sensual sphere promotes deep perception of the emotional state, which one in turn concentrates with speech of thinking and creative activity of the schoolboys. | uk_UK |
dc.language.iso | uk | uk_UK |
dc.publisher | Київ | uk_UK |
dc.subject | естетичне виховання | uk_UK |
dc.subject | эстетическое воспитание | uk_UK |
dc.subject | the aesthetic education | uk_UK |
dc.subject | школярі | uk_UK |
dc.subject | школьники | uk_UK |
dc.subject | school pupils | uk_UK |
dc.subject | мистецтво | uk_UK |
dc.subject | искусство | uk_UK |
dc.subject | the art | uk_UK |
dc.title | Інтеграція видів мистецтв на уроках української літератури як засіб естетичного виховання школярів | uk_UK |
dc.title.alternative | Интеграция видов искусств на уроках украинской литературы как средство эстетического воспитания школьников | uk_UK |
dc.title.alternative | The integration of the arts at the lessons of Ukrainian literature as a means of aesthetic education of school pupils | uk_UK |
dc.type | Article | uk_UK |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Sierykh_Sumy_Eaesthetic_Education_School_Pupils.pdf | 241.67 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.