Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/259
Title: Теоретико-методологічні аспекти взаємодії загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти: компетентнісний підхід
Other Titles: Теоретико-методологические аспекты взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений: компетентностный подход
Theoretical and methodological aspects of interaction between secondary and out-of-school educational institutions: a competency approach
Authors: Сєрих, Лариса Володимирівна
Серых, Лариса Владимировна
Sierykh, Larisa Volodymyrivna
Keywords: компетентнісний підхід
компетентностный подход
competency approach
компетентність
компетентность
competence
освітній потенціал
образовательный потенциал
educational potential
взаємодія
взаимодействие
interaction
Issue Year: 2018
Publisher: Суми : НІКО
Citation: Сєрих Л. В. Теоретико-методологічні аспекти взаємодії загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти: компетентнісний підхід. Особистісно-професійна компетентність педагога: теорія і практика. Суми : НІКО. 2018. С. 251–255.
Abstract: У статі розглянуто теоретико-методологічні аспекти взаємодії загальноосвітніх та позашкільних закладів освіти з позиції компетентнісного підходу. Зміст статті дозволяє розглядати предметні компетентності навчальних предметів, дисциплін, ураховуючи можливості, принципово нові підходи до навчання й виховання учнів у позашкільній освіті. В статье рассмотрены особенности, которые связаны с исследованием влияния созданной эстетико-воспитательной среды как системы взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков. В статье рассмотрены теоретико-методологические аспекты взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений с позиции компетентностного подхода. Содержание статьи позволяет рассматривать предметные компетентности учебных предметов, дисциплин, учитывая возможности, принципиально новые подходы к обучению и воспитанию учащихся во внешкольном образовании. The article considers the theoretical and methodological aspects of the interaction of secondary and out-of-school educational institutions from the standpoint of the competence approach. The content of the article allows to consider the subject competencies of subjects, disciplines, taking into account the possibilities, fundamentally new approaches to teaching and educating students in extracurricular education.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/259
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_Sumy_Theoretical_And_Methodological_Aspects.pdf307.3 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.