Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/302
Full metadata record
DC FieldValueLanguage
dc.contributor.authorСєрих, Лариса Володимирівна-
dc.contributor.authorСерых, Лариса Владимировна-
dc.contributor.authorSierykh, Larisa Volodymyrivna-
dc.date.accessioned2021-07-21T06:21:30Z-
dc.date.available2021-07-21T06:21:30Z-
dc.date.issued2021-
dc.identifier.citationСєрих Л. В. Детермінанти взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти. Особистість на шляху до духовних цінностей: інноваційна практика, набутий досвід : ІІІ Всеукр. наук.-практ. конф. (м. Рівне, 27-28 січня 2021 року). 2021. 1 (105.). С. 23–27.uk_UK
dc.identifier.urihttp://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/302-
dc.description.abstractУ статті дотримуємось позиції, що сучасна педагогічна теорія і практика не можуть вирішувати завдання взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти в естетичному вихованні підлітків у відповідності до вимог сьогодення без урахування досягнень інших наук. Вважаємо, що визначення теоретико-методологічних засад, педагогічних умов взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освіти й сутнісних ознак естетичної вихованості підлітка можливе лише шляхом інтеграції філософських, соціологічних, педагогічних та психологічних знань. В статье придерживаемся позиции, что современная педагогическая теория и практика не могут решать задачи взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования в эстетическом воспитании подростков в соответствии с требованиями настоящего без учета достижений других наук. Считаем, что определение теоретико-методологических основ, педагогических условий взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образования и сущностных признаков эстетической воспитанности ребенка возможно лишь путем интеграции философских, социологических, педагогических и психологических знаний. In the article we adhere to the position that modern pedagogical theory and practice cannot solve the problem of interaction of general secondary and extracurricular institutions in the aesthetic education of adolescents in accordance with today’s requirements without taking into account the achievements of other sciences. We believe that the definition of theoretical and methodological principles, pedagogical conditions of interaction of general secondary and out-of-school education and essential features of aesthetic education of adolescents is possible only through the integration of philosophical, sociological, pedagogical and psychological knowledge. The determinants are revealed, because today there is a rethinking of the education system of reproduction and retransmission of knowledge, a new paradigm of education and upbringing. If the essence of traditional education is to reproduce the pedagogical experience according to a given pattern, innovative education provides the conditions for the rapid growth of a person's spiritual needs throughout his life.uk_UK
dc.language.isoukuk_UK
dc.publisherРівне: «Нова педагогічна думка»uk_UK
dc.subjectестетичне вихованняuk_UK
dc.subjectэстетическое воспитаниеuk_UK
dc.subjectaesthetic educationuk_UK
dc.subjectзаклади загальної середньої освітиuk_UK
dc.subjectобщеобразовательные учебные заведенияuk_UK
dc.subjectof schoolsuk_UK
dc.subjectзаклади позашкільної освітиuk_UK
dc.subjectвнешкольные учебные заведенияuk_UK
dc.subjectout-of-school educational institutionsuk_UK
dc.subjectвзаємодіяuk_UK
dc.subjectвзаимодействиеuk_UK
dc.subjectinteractionuk_UK
dc.subjectпідліткиuk_UK
dc.subjectподросткиuk_UK
dc.subjectteenageruk_UK
dc.titleДетермінанти взаємодії закладів загальної середньої та позашкільної освітиuk_UK
dc.title.alternativeДетерминанты взаимодействия учреждений общего среднего и внешкольного образованияuk_UK
dc.title.alternativeDeterminants of interaction of general secondary and out-of-school education institutionsuk_UK
dc.typeArticleuk_UK
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_Sumy_Determinants_Of_Interaction.pdf392.27 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.