Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/539
Title: | Професійні компетенції педагога в умовах воєнного і повоєнного стану |
Other Titles: | Professional competencies of teachers in military and post-war conditions |
Authors: | Успенська, Валентина Uspenska, Valentyna |
Keywords: | безпечний освітній простір safe educational space - психологічна підтримка psychological support - заклади освіти educational institutions - учасники освітнього процесу participants of the educational process - |
Issue Year: | 2024 |
Publisher: | Тернопіль : ФОП Осадца Ю. |
Citation: | Успенська В. Професійні компетенції педагога в умовах воєнного і повоєнного стану. Безпечне освітнє середовище: нові виклики та сучасні рішення в умовах воєнного і повоєнного часу : зб. наукових статей, тез доповідей та інших матеріалів ІІ Всеукраїнської наук.-пр. конф., 01 берез. 2024 р. / О.М. Петровський та ін. Тернопіль : ФОП Осадца Ю., 2024. С. 207-212. |
Abstract: | Аналізуються нові компетенції педагога, яких потребує сучасна освіта в умовах професійно-педагогічної діяльності під час війни. Серед них: здатність створити безпечний фізичний освітній простір; готовність до організації навчання за різними формами і режимами; налагодження діяльності з подолання втрат у навчанні; посилення національно-патріотичного виховання, формування громадянської позиції; розвиток навичок інформаційної гігієни; участь і організація просвітницької діяльності з питань особистої безпеки; забезпечення психологічної підтримки всіх учасників освітнього процесу; здатність до освітньої взаємодії учасників освітнього процесу. New teacher competencies needed by modern education for professional and pedagogical activity during the war are analyzed. Among them: the ability to create a safe physical educational space; readiness to organize training in various forms and modes; establishment of activities to overcome learning losses; promoting of national-patriotic education and fostering of civic position; developing skills for managing information responsibly; participation and organization of educational activities on issues of personal safety; providing the psychological support for all participants in the educational process; and facilitating educational interaction among participants in the educational process. |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/539 |
Appears in Collections: | Кафедра теорії і методики змісту освіти |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
6_Успенська В._тези.pdf | 194.59 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.