Please use this identifier to cite or link to this item:
http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/541
Title: | Розвиток цифрової компетентності педагогів у закладах післядипломної педагогічної освіти |
Other Titles: | Development of digital competence of teachers in institutions of postgraduate pedagogical education |
Authors: | Антонченко, Марія Олексіївна Antonchenko, Mariia Alekseevna |
Keywords: | цифрова компетентність педагога digital competence of the teacher - цифрові технології digital technologies - цифровізація освіти digitization of education - дистанційне навчання distance learning - заклади післядипломної педагогічної освіти institutions of postgraduate pedagogical education |
Issue Year: | 2022 |
Publisher: | Запоріжжя : Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти |
Citation: | Антонченко М.О. Розвиток цифрової компетентності педагогів у закладах післядипломної педагогічної освіти. Неперервна освіта нового сторіччя: виклики та пріоритети : матеріали VІІІ Міжнародної науково-практичної конференції. Запоріжжя, 07-14 листопада 2022 р. |
Abstract: | У статті розглянуті питання розвитку цифрової компетентності педагогів у закладах післядипломної освіти у сучасних умовах. Подано авторське визначення поняття «цифрова компетентність педагога»; розглянуто основні завдання та напрями розвитку цифрової компетентності педагогів. The article deals with the development of digital competence of teachers in post-graduate education institutions in modern conditions. The author's definition of the concept of "digital competence of a teacher" is provided; the main tasks and areas of development of the digital competence of teachers are considered. |
URI: | http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/541 |
Appears in Collections: | Кафедра освітніх та інформаційних технологій |
Files in This Item:
File | Description | Size | Format | |
---|---|---|---|---|
Антонченко МО_стаття.docx.pdf | 183.35 kB | Adobe PDF | Download |
Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.