Please use this identifier to cite or link to this item: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/328
Title: Багатовекторна модель взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків
Other Titles: Многовекторная модель взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков
The multi-vector model of the interaction of schools and Out-of-school educational institutions in the aesthetic education of teenagers
Authors: Сєрих, Лариса Володимирівна
Серых, Лариса Владимировна
Sierykh, Larisa Volodymyrivna
Keywords: багатовекторна модель
многовекторная модель
the multi-vector model
естетичне виховання
эстетическое воспитание
aesthetic education
загальноосвітні навчальні заклади
общеобразовательные учебные заведения
of schools
позашкільні навчальні заклади
внешкольные учебные заведения
out-of-school educational institutions
взаємодія
взаимодействие
interaction
Issue Year: 2015
Publisher: Суми : Видавниче підприємство «Мрія»
Citation: Сєрих Л. В. Багатовекторна модель взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Освітні інновації : філософія, психологія, педагогіка : матер. Міжнар. наук. -практ. конф. (м. Суми, 3 грудня 2015 року). у 4-х ч. Суми : Вид. підприємство «Мрія», 2015. Ч. 4. С. 183–188.
Abstract: Тези розкривають перспективи взаємодії загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладів в естетичному вихованні підлітків. Адресовано науковцям, студентам, педагогам, психологам, методистам. Тезисы раскрывают перспективы взаимодействия общеобразовательных и внешкольных учебных заведений в эстетическом воспитании подростков. Адресовано научным работникам, студентам, педагогам, психологам, методистам. The article discusses some methodological aspects of training and educational process. The aesthetic potential isolated of extracurricular activities in out-of-school educational. Certain conditions of the successful organization of circle work in the school educational institutions. The comparison of the methods used in the school and in out-of-school educational. We consider the specific techniques used in non-school institutions – Intervission, the quest, the method of projects as a component of the secondary school curriculum, and others. The leading role of the introduction of specific methods and forms of work in the aesthetic education of adolescents. The forms and methods are focused on creative self-realization of personality, developing in the process of training and education, its acme of success. At characteristic by «Mobile non-out-of-school educational institution» as an example of the innovative educational environment for the development of social competence and vital work of teenagers. Addressed to researchers, students, teachers, psychologists, methodologists.
URI: http://ir.soippo.edu.ua:8080/jspui/handle/123456789/328
Appears in Collections:Кафедра теорії і методики змісту освіти

Files in This Item:
File Description SizeFormat 
Sierykh_The_Multi-Vector_Model_Interaction.pdf493.26 kBAdobe PDFDownload


Items in DSpace are protected by copyright, with all rights reserved, unless otherwise indicated.